אא

סכנת שריפות ואזהרות חמורות למטיילים: עוד סוף שבוע לוהט ביוון ובקפריסין

גל החום הקיצוני והממושך באגן הים התיכון לא עוצר, והטמפרטורות מזנקות אל מעבר ל-40 מעלות. בכרתים הוכרזה כוננות עליונה ("רמה 4") מחשש לשריפות שעלולות לפרוץ באי. גם במדינות נוספות באירופה מורגש היטב גל החום הממושך

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

גם סוף השבוע הזה יעמוד ביוון ובקפריסין בסימן גל החום הקשה שפוקד את המדינות, ולא עוצר כמעט שבועיים. אחרי שאתמול נרשמו בחלקים נרחבים מיוון טמפרטורות שהגיעו ל-40 מעלות ואף יותר (בסלוניקי, למשל) היום המצב עלול להחמיר אפילו יותר, כשמדובר באחד מגלי החום הממושכים אי פעם.

באתונה הטמפרטורות צפויות להגיע היום (שישי) עד 40 מעלות, וכמו שקרה בשבועות הקודמים, גם בסוף השבוע הזה רבים מאתרי התיירות הפועלים תחת השמש, ובראשם האקרופוליס, יישארו סגורים.

האקרופוליס יישאר סגור (צילום: SHUTTERSTOCK)האקרופוליס יישאר סגור (צילום: SHUTTERSTOCK)

מדובר בנזק כלכלי כבד לאתר הפופולרי ביותר ביוון, שבימי קיץ פעילים מארח עשרות אלפי תיירים. גל החום יימשך גם מחר (שבת) עם 38-39 מעלות באתונה ו-37-38 בסלוניקי.

בכרתים הוכרזה אזהרה חמורה מפני גל החום מאגיוס ניקולאס במזרח ועד לחאניה במערב, כלומר ברוב חלקי האי. מדובר בכוננות המוגדרת "רמה 4" - מהגבוהות ביותר, ועל פי כלי התקשורת המקומיים קיימת סכנה ממשית להתלקחות שריפות באזור בשל עומס החום הכבד. למרות זאת הטמפרטורות לא צפויות לעלות אל מעל ל-32 מעלות היום ומחר.

סנטוריני. דווקא נעים (צילום: SHUTTERSTOCK)סנטוריני. דווקא נעים (צילום: SHUTTERSTOCK)

באיי יוון האחרים והפופולריים לא פחות - סנטוריני ומיקונוס גל החום פחות מורגש והטמפרטורות עומדות "רק" על כ-30 מעלות בשעות השיא.

בתקשורת היוונית פורסמו אזהרות חמורות למטיילים, אחרי שיותר מעשרה נהרגו במהלך גל החום בשבועות האחרונים. בין היתר הומלץ על בגדים קלים, שתיית מים מרובה והימנעות ממסלולי טיול ארוכים בשעות עומס החום הקשות של היום.

36 באיה נאפה, 37 ברומא, 38 במדריד, 39 בבוקרשט

ומה בקפריסין? גם זוועה. בלרנקה צפויות היום 35 מעלות שבתוספת אחוזי הלחות הגבוהים יביאו לתחושה של 40 מעלות ואף יותר. באיה נאפה 36 מעלות, שיישארו איתנו גם ביום שבת ובפאפוס "רק" 31 מעלות והרבה יותר נעים, למרות שגם שם אחוזי הלחות גבוהים.

אגב, גל החום לא פוסח על מדינות דרום ומרכז אירופה. גם ברומא צפויות הטמפרטורות היום לזנק ל-38 מעלות, ומחר – 37 מעלות עם גשם. מזג האוויר הקשה יורגש גם במילאנו עם 34 מעלות. באזור סיציליה יימדדו 36 מעלות גם היום וגם מחר.

דוגמאות נוספות לטמפרטורות קיצונית בסוף השבוע הזה אפשר למצוא במלטה עם 34 מעלות היום ומחר, בוקרשט עם 36 מעלות אחרי שאתמול נמדדו 39, פאלמה דה מיורקה עם 32 מעלות ומדריד עם 38 מעלות היום ו-35 מחר.

סיציליה. 36 מעלות (צילום: 123rf)סיציליה. 36 מעלות (צילום: 123rf)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גל חוםמזג אוויר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: