אא

על גב המפונים: שביתה איטלקית במכס גרמה למאות עובדים מירדן לא להיכנס לאילת

במקום 2,000 עובדים נכנסו רק 400 עובדים בשעות הבוקר. גורם בכיר בענף המלונאות: "הוכחה ניצחת שהתלות של אילת בירדנים היא ביזיון של המדינה"

מעבר הגבול עם ירדן (צילום: רשות האוכלוסין וההגירה) מעבר הגבול עם ירדן (צילום: רשות האוכלוסין וההגירה)

עובדי המכס באילת פתחו אתמול בשביתת פתע "איטלקית", מה שגרם לעיכוב בכניסת העובדים הירדנים לעיר, ולפגיעה במפונים ותיירות הפנים בשיא הקיץ.

כ-2,200 עובדים אמורים להיכנס מידי יום לעבוד במלונות באילת. מה שברך כלל לוקח כעשר דקות לקח הפעם שעות רבות. התאחדות המלונות התערבה בעניין, ואף עירבה גורמים בכירים ביותר כדי לפתור את הדבר.

במקום 2,000 עובדים עד השעה 09:00 נכנסו כ-400 עובדים בלבד ובמלונות שרר בלגאן גדול בגלל המחסור.

הרקע לעיצומים הוא פיצוץ בין עובדי המכס לממונה על השכר בנוגע להסכם הקיבוצי שלהם. גורם בכיר בענף המלונאות אמר על מה שקרה: "הוכחה ניצחת שהתלות של אילת בירדנים זה ביזיון של המדינה".

"טעות אסטרטגית"

כזכור, לאחר 7 באוקטובר הנושא גם הגיע לכנסת. כאשר עלה, גורמים בכירים ציינו כי הדבר הוא חלק מהסכם השלום עם ירדן ואם יפסיקו להעסיק עובדים ירדנים זה יפגע קשות בהסכם השלום.

ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, הזהיר בזמנו ואמר בנושא לפספורטניוז: "שנים אני צועק שזו טעות להסתמך רק על העובדים הירדנים, זו טעות אסטרטגית מבחינת העיר אילת... אם לא יהיו יותר ירדנים במלונות באילת, אין יותר אילת. צריך לפעול לכך אחרת נמצא את עצמנו בבעיה".

גם ראש עיריית אילת, אלי לנקרי שהתבטא בנושא בעבר בכנסת, אמר: "יש חשיבות רבה לקיים את ההסכמים ולהרחיב את שיתופי הפעולה עם הירדנים. אך הזמנים האלה מלמדים עד כמה הישענות קיצונית על מקור אחד מסוכנת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: עובדים זרים למלונותאילת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: