אא

עיכוב בהרחבת צי מטוסי Flydubai: "מאוכזבים מאוד מבואינג"

תוכניות הרחבת הצי של חברת הלואו-קוסט מאיחוד האמירויות נבלמה בעקבות עיכובים משמעותיים במסירת מטוסי בואינג. מנכ"ל חברת התעופה: "בואינג משבשת את הצמיחה שלנו, הלקוחות ישלמו את המחיר, יהיו השפעות גדולות על ביצועינו הפיננסיים"

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

מסר חריף מחברת התעופה Flydubai מאיחוד האמירויות כלפי יצרנית המטוסים בואינג. בהודעה מיוחדת של מנכ"ל החברה Ghaith Al Ghait נכתב: "אנו מאוכזבים מאוד לגלות שבואינג לא תעמוד בהתחייבותה לספק את המטוסים עד סוף השנה. שינויי לוח הזמנים וההודעות הקצרות עליהם, משבשים את תוכנית הצמיחה שלנו, ואת לוח זמני הטיסות שתוכנן. הקיבולת המופחתת תשפיע על הלקוחות שלנו שישלמו את המחיר כמו גם על התוצאות הפיננסיות שלנו".

חברת הלואו-קוסט שבבסיסה בדובאי, תכננה להרחיב את הצי ב-14 מטוסים חדשים עוד השנה. בעקבות העיכובים במסירת המטוסים, נודע לחברה כי אף לא אחד מהם יימסר לה עד סוף 2024.

מנכ"ל החברה רמז לפנייה לאפיקים חדשים ואמר: "Flydubai העריכה תמיד את השותפות ארוכת השנים עם בואינג, שהיתה זריזה גם בהתמודדות עם אתגרים לאורך השנים. אנו קוראים לבואינג ליישם צעדים לייצוב תהליכי הייצור והאספקה​​ כדי למנוע עיכובים נוספים תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו מצפים לפתרון מהיר של הנושא הזה", הוסיף המנכ"ל.

מה יהיה עם הדרימליינרים?

כפי שפרסמנו בנובמבר האחרון כאן בפספורטניוז, Flydubai תכננה להרחיב את הצי שלה אל מעבר למטוסי ה-737 צרי הגוף ולראשונה לרכוש 30 מטוסים רחבי גוף מדגם 787 (דרימליינר) גם הם כמובן של בואינג. המטוסים רחבי הגוף לא היו אמורים להימסר השנה, ולא נאמר האם גם במסירתם יחול עיכוב.

נכון להיום מפעילה Flydubai 88 מטוסי 737 מתתי-דגמים שונים.

ההשפעה הפיננסית עליה דיבר המנכ"ל בהודעתו, מכניסה את Flydubai לעסקי חכירת מטוסים, צוותים, תחזוקה וביטוח - תחומים בהם לא תכננה לעסוק לו המטוסים היו נמסרים בזמן. חברת התעופה האריכה את חוזה החכירה של חלק מהמטוסים שהיו אמורים להיות מוחזרים למשכירים, מה שהוביל לחברת התעופה עלויות נוספות.

עוד השפעה היא על מפת הקווים. בעקבות ההודעה האחרונה, ששת הקווים החדשים של החברה שאמורים היו להיפתח עד סוף השנה, לא ייפתחו בוודאות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פליי דובאיFlydubi

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: