אא

זיהוי ביומטרי לכל מבקשי הכניסה לארץ: ישראל מצטרפת למאגר העולמי

החוק שיזם משרד הפנים יופעל בהתאם לאמנה הנאכפת במדינות רבות ומאפשרת נטילת אמצעי זיהוי ביומטריים ושמירתם מתיירים וממבקרים שייכנסו לישראל

בידוק ביומטרי. צילום: 123rf בידוק ביומטרי. צילום: 123rf

אם נדרשתם להניח את אצבעות כפות הידיים על פד דיגיטלי בכניסה להודו, או להביט למצלמה שתתעד לנצח את פניכם בכניסה לאבו דאבי, ודאי תהיתם מדוע בחלק מהמדינות אמצעי הזיהוי הנדרשים מאיתנו דיגיטליים ובחלקן עדיין מסתפקים בפקיד הגירה "רגיל", שמקסימום סורק את הדרכון וממהר להחתים אותו ולשחרר את התור.

כפי שפורסם באתר, הכנסת אישרה אתמול בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק ביוזמת יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, ובקרוב בכניסה לישראל תתאפשר נטילת אמצעי זיהוי ביומטרים ממבקרים זרים, הפקת נתוני זיהוי ביומטריים ומאגר מידע,

במדינות רבות בעולם, ובראשן ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי אימצו אמנה המחייבת זרים הבאים בשעריהן לאפשר נטילת אמצעים ביומטריים המזהים אותם, ושמירתם במאגר מידע.

אמנה זו תואמת את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת למדינות החברות בה לאסוף מידע ביומטרי של זרים ולשתפו ביניהם, כדי למנוע תנועה וכניסה של גורמי טרור.

כעת אישרה הכנסת חוק שמכליל את מדינת ישראל באמנת הביומטריה הבינלאומית שתאפשר לה פיקוח קפדני על הנכנסים בשערי המדינה, בשיתוף כלל המדינות השותפות באמנה.

למרות הירידה המשמעותית במהלך מלחמת חרבות ברזל, למדינה עדיין נכנסים מדי שנה מליוני זרים מרחבי העולם, ביניהם תיירים, עובדים זרים, סטודנטים, מתנדבים, ומשלחות למיניהם, כשכניסתם מותנית בהצגת דרכון, ואישור שהייה לנדרשים לכך.

בשונה מאזרחי ישראל עליהם יש מידע מצוי במאגרי המדינה, ובפרט למחזיקי ת.ז ביומטרית, על הזרים הנכנסים אין למדינה כל מידע מלבד הדרכון המוצג בביקורת הגבולות, מה שמקשה על מעקב מתמשך של הנכנסים והיוצאים לארץ וממנה, כמו חוסר הידיעה האם אותו אדם שהה בעבר בארץ בזהות אחרת, או ניהל מערכת כלכלית בנקאית, או כל פעילות פלילית או לאומנית בזהות בדויה.

מצב זה הופך את רשויות המדינה והביטחון לעיוורים ומנועי מעקב בהקשר לאזרחים הזרים השוהים בארץ ובפרט כשמדובר בזרים שנכנסו לארץ ממניעים פליליים ולאומניים.

בחוק נקבעה הסמכה לבקרי הגבולות, שוטרים, ופקחים, שיוכלו לדרוש את אמצעי הזיהוי הביומטרי הכולל תמונת פנים וטביעת אצבע לצורך מאגר הזיהוי הלאומי.

למשטרת ישראל ורשויות הביטחון תינתן הסמכות לעשות שימוש במאגר למטרות המוגדרות בחוק לצורך מילוי תפקידם בשמירה על ביטחון האזרח ומדינת ישראל.

עוד נקבע בחוק שתינתן סמכות לנציגי משרד החוץ ברחבי העולם, לדרוש אמצעי זיהוי ביומטרי ממגישי בקשת היתר שהייה לצורך הזיהוי בכניסתו לארץ ובתקופת שהייתו,
כמו"כ נקבעו בחוק כללים נוקשים על הגופים המוסמכים להחזיק במאגר, והאופן בו ישמר המאגר, בכדי שלא יגיע לידיים זרות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד הפניםסורק ביומטרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: