אא

"שלוחות של איראן שואפות לבצע פיגועים נגד חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה"

יומיים אחרי אזהרת המל"ל, השר כ"ץ שלח מכתב למקבילו הצרפתי: "מנסים לפגוע בחגיגיות האירוע, המחויבות להבטחת הבטיחות והביטחון של כל המשתתפים משותפת". השר הודה למקבילו על גינוי דברי ההסתה נגד הספורטאים הישראלים על ידי הנשיא מקרון

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

חשש מפני ניסיונות פיגוע נגד חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה ונגד תיירים ישראלים שיגיעו למשחקים האולימפיים בפריז. יומיים אחרי אזהרת המל"ל החריפה בעניין ביקור הישראלים באולימפיאדה, גם שר החוץ ישראל כ"ץ מתבטא בנושא.

במכתב ששלח למקבילו, שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה, כותב השר כ"ץ כך:

ברצוני לברך אותך, את ממשלת צרפת ואת העם הצרפתי על פתיחת אולימפיאדת פריז 2024. האולימפיאדה, אירוע הספורט הגדול ביותר בעולם, מדגימה בצורה הטובה ביותר את ערכי השלום, הספורטיביות והאחדות בין כל העמים.

לצד זאת, יש מי שמנסה לפגוע בחגיגיות של אירוע משמח זה. גם כעת בידינו ישנן הערכות אודות האיום הפוטנציאלי הנשקף משלוחות טרור של איראן וארגוני טרור נוספים השואפים לבצע פיגועי טרור נגד חברי המשלחת הישראלית ותיירים ישראלים במהלך האולימפיאדה. דאגה זו מדגישה את החשיבות של המחויבות המשותפת שלנו להבטחת הבטיחות והביטחון של כל המשתתפים.

לכן, אני רוצה להביע בפניך את תודתי העמוקה על אמצעי האבטחה חסרי התקדים שממשלת צרפת העמידה כדי להגן על המשלחת הישראלית והתיירים הישראלים. זוהי עדות מובהקת למאבק של הנשיא מקרון וממשלת צרפת נגד גורמים עוינים שמנסים לערער על הלגיטימציה של המשלחת הישראלית להשתתף במשחקים האולימפיים. אני גם מבקש להביע את תודתי על הגינוי הברור שלך ושל הנשיא מקרון על דברי ההסתה נגד הספורטאים הישראלים שהושמעו לאחרונה בפריז.

בנוסף, הובא לידיעתי כי משרד החוץ בראשותך הציע לארח טקס הזיכרון לי״א הנרצחים במינכן בבניין משרד החוץ בפריז, ועל כך אבקש להודות לך.

מסירותך למאמצים אלה מוערכת מאוד וממחישה את הקשר החזק בין המדינות שלנו. שתהיה לנו אולימפיאדה מוצלחת".

שר החוץ ישראל כשר החוץ ישראל כ

נזכיר כי המל"ל פרסם לפני יומיים (ג') את ההודעה החריגה לתיירים הישראלים המתכננים להגיע למשחקים בפריז, הודעה בה נכתב כך:

"בחודשים האחרונים ארגוני הג'יהאד העולמי ובעיקר 'המדינה האיסלאמית' קוראים לבצע פיגועים כנגד יעדים שונים, בהם ישראלים ויהודים, בעת קיום המשחקים האולימפיים... בעקבות המלחמה, ארגוני הטרור פועלים במרץ על מנת לקדם פגיעה בישראלים ויהודים בארץ ובעולם...

להבנתנו, לפחות חלק מארגונים אלו שואפים לקדם פגיעה ביעדים ישראלים / יהודיים גם בסביבת המשחקים האולימפיים שיתקיימו בצרפת, וכמו כן, סביר כי יתקיימו במהלך המשחקים אירועי מחאה או הפגנות ממוקדות כנגד ישראלים או נגד המשלחת הישראלית ומומלץ להתרחק ממוקדי חיכוך ומהפגנות אלו, אשר עלולות לגלוש לכדי אלימות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראל כץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: