אא

ליל להכיר: הצצה לעיר שתארח חלק מהמשחקים האולימפיים ועשויה להיות היעד הבא שלכם לחופשה בצרפת

האולימפיאדה שנפתחת הערב רשמית (26.7) תצא מתחומי העיר המארחת. משחקים יתקיימו בכמה ערים ברחבי צרפת, בהן גם ליל הצפונית, שאולי תפתיע גם אתכם כשתבואו לבחור את היעד הבא לחופשה שבו אינספור בולונז'ריות מהממות, מסעדות מקומיות, מרכזי קניות ועוד

כנסיית סיינט מוריס שבליל, צרפת (צילום: עמית קוטלר) כנסיית סיינט מוריס שבליל, צרפת (צילום: עמית קוטלר)

ליל, העיר המרכזית הצפונית ביותר בצרפת, בירת מחוז או-דה-פראנס, תארח חלק מהמשחקים האולימפיים לשנת 2024, במסגרת הוצאת כמה מהענפים אל מחוץ לפריז הבירה. בין המשחקים שיתקיימו בליל יהיו הכדורסל והכדוריד.

לתחושתי, מדובר במפלט מעולה לכל מי שפריז גדולה עליו, או קטנה עליו, ונסביר. אם מיציתם את בירת צרפת אחרי אינספור ביקורים, או שהעומס האנושי והתחבורתי של פריז לא מתאים לאופי שלכם, ליל היא בדיוק מה שאתם צריכים - עיר שלקחה מאחותה הענקית את כל מה שטוב וזנחה את מה שפחות.

ליל היא מיני-פריז בכל הקשור לקולינריה עם אינספור בולונז'ריות מהממות, מסעדות מקומיות במחירים קצת יותר נוחים מאשר בפריז וגם בתי קפה צרפתיים עם כל הטקס.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

בתחום האטרקציות, העיר שגודל אוכלוסייתה כעשירית מפריז לא משופעת בהן אבל בין היתר תוכלו לבקר כאן בכנסיית סיינט מוריס, מהמרשימות ביותר בצרפת שנמצאת ממש במרכז העיר או במדרחוב De Bethune השוקק גם ביום וגם בשעות הלילה בשל היותו מרכז הבילויים המרכזי של העיר. אל תשכחו להרים את העיניים בעיר העתיקה Vieux-Lille ובמיוחד בכיכר המרכזית של העיר ובאזור מבנה העירייה הענק (אל תדאגו, לא תפספסו) כדי לראות את מבני הענק המאסיביים והיפהפיים מהמאה ה-19 שבחלקם תוכלו גם לבקר.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

מוזיאון Arts de Lille שהוקם בהנחיית נפוליאון, לא פחות ולא יותר, מומלץ לחובבי האמנות הצרפתית כי יש בו דגש משמעותי על אמני הטריקולור - למרות שתוכלו למצוא כאן כמה עבודות של דונטלו ואחד שקוראים לו ואן גוך.

ומה עם שופינג?

חובבי הקניות ימצאו כאן מספר קניונים כאשר הגדול (והמתיש) שבהם הוא Westfield Euralille. מי שפחות בעניין של שעות על גבי שעות של הליכה בין חנויות, שפשוט ידלג.

ההגעה לליל פשוטה במיוחד באמצעות רכבת מפריז. משך הנסיעה מעט יותר משעה, הדרך נחמדה ויפה ועניין הכרטיסים פשוט מאוד. ניתן גם לרכוש אונליין וגם במקום. מחיר הכרטיסים משתנה בהתאם ליום ולשעה אך עומד על כ-50 אירו לכיוון. לא זול. אבל מה בצרפת זול?

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתלילמדריך יעדים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: