אא

לאן הולכים מכאן? גורל נמל אילת ו-200 העובדים בידי שר האוצר ושרת התחבורה

הנמל המושבת מפעילות בגלל המלחמה היה עד היום רווחי. מה יקרה כעת עם עובדי הנמל? האם תהיה להם פרנסה להביא הביתה? כל זה תלוי ברצון הטוב של הפוליטיקאים לפתור את המשבר

נמל אילת נמל אילת

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישות בארצות הברית, שרת התחבורה מירי רגב הייתה השבוע בביקור במפעל של איירבוס בטולוז, ובינתיים 200 עובדי נמל אילת לא יודעים מה יעלה בגורל פרנסתם.

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר הנמל מושבת מכל פעילות. עד אז, הנמל שהופרט בשנת 2005, כאשר המדינה העבירה את מניותיה לחברת פפו ספנות בע"מ של משפחת נקש, היה רווחי. משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, ביקר השבוע בנמל אך לא הביא פתרונות של ממש.

כפי שפרסמנו השבוע, בהתערבות ההסתדרות מתנהל כעת משא ומתן להעברה זמנית של כ-30 עובדים לנמל אשדוד - אך מדובר במעט מדי, ובפתרון לא מספק ל-200 העובדים שבגלל התנהלות המדינה קיימים סימני שאלה גדולים באשר להמשך פרנסתם.

גורמים ממשלתיים ניסו להניע פתרון בדמות מתן הלוואה כספית בערבות המדינה לנמל.

עד כה, משפחת נקש לא הפקירה את העובדים ודאגה להם, אך כפי שפרסמנו, יו"ר הנמל אבי חורמרו הזהיר במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', ושרת התחבורה מירי רגב: "נמל אילת מושבת מפעילות מזה שמונה חודשים בגין מלחמת 'חרבות ברזל' ולאור סגירת נתיב השייט באב אל מנדב על ידי ארגון טרור. לצערנו, מדינות הקואליציה על אף שיש להן כוחות ימיים באזור, אינן פועלות לפתיחת נתיב השייט, עובדה שמעצימה את פעילות החות'ים כנגד אוניות צי סוחר באזור".

חורמרו כתב עוד: "אני ושותפיי כבעלי החברה נושאים את נטל ההוצאות האדירות להמשך תחזוקה שוטפת של הנמל ותשלומי שכר עובדים במהלך שמונת החודשים האחרונים. אנו מאמינים שאף חברה עסקית לא הייתה עומדת באתגר מסוג זה כפי שאנו עומדים עד היום. להזכירכם, בזמן הקורונה, לאחר איום של חברות קמעונאות לשלוח לחל"ת עובדים, מדינת ישראל שילמה מיליוני שקלים לקמעונאים ואילו אנו המהווים תשתית לאומית וממשלות ישראל הכריזו כי נמל אילת מהווה נכס אסטרטגי לאומי למדינה לא מקבלים סיוע ראוי כמתבקש... ניסיונותינו הרבים אל מול משרד התחבורה ומשרד האוצר בסיוע ההסתדרות לא צלחו ואנו מרגישים כי הסיוע לא יגיע (מתן הלוואות רק דוחה תשלומים)".

עוד ציין חורמרו: "לאור האמור, לצערנו, לא נותרה בידינו ברירה אלא להפעיל את סעיף 9.2 בהסכם הקיבוצי משנת 2002 ולהתחיל בפיטורי כ-50-60 מהעובדים, כך שיוותרו בנמל עובדים חיוניים בלבד כנדרש בכתב ההסכמה עליו אנו חותמים. ראוי לציין כי היינו מעדיפים להוציא עובדי הנמל הטובים והמיומנים לחל"ת במקום פיטורים, אך לצערנו אין בהסכמים הקיבוציים הוצאה לחל"ת".

חורמרו חתם את מכתבו וכתב: "אבקש, בכל לשון של בקשה ובניסיון אחרון, לקיים דיון דחוף בטווח המיידי עם משרדכם לבחינת סיוע ממשלתי / מציאת פתרון למצב בו אנו נתונים בטרם נפעל כאמור".

איך המשבר יסתיים אם המלחמה תימשך עוד תקופה ארוכה? התשובה בידי שר האוצר סמוטריץ', וגם אצל מירי רגב, שרת התחבורה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל אילתמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: