אא

החל מיום חמישי: כתבי אישום לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי

בהמשך לקמפיין ההסברה, מתחילת חודש אוגוסט ייכנס לתוקף החוק לפיו הנוסעים על כלי דו גלגליים חשמליים מחויבים לנשוא לוחית רישוי תקינה ומאושרת שהותקנה כחוק אצל מטביע מורשה. החל ממתי יוכלו לקבל קנסות ועל סך כמה?

צילום: משרד התחבורה צילום: משרד התחבורה

החל מה-1 באוגוסט, תיכנס לתוקף חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, כפי שנקבע בתקנות.

כלומר, החל מיום חמישי הקרוב, רשאית משטרת ישראל להגיש כתבי אישום בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי.

כזכור, לפני כשבועיים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים השיק קמפיין הסברה לקראת הכניסה לתוקף של החוק לחובת התקנת לוחית זיהוי לקורקינטים ואופניים חשמליים.

את הקמפיין הוביל הקומיקאי גיא הוכמן, שאימו נפגעה באופן אנוש מקורקינט חשמלי וסובלת עד היום מפגיעת ראש חמורה.

חובת רישום רכב תחבורה קלה והצמדת לוחית זיהוי לרכב היא יוזמה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שתקנותיו אושרו בתחילת השנה בוועדת הכלכלה של הכנסת, ובעלי הכלים קיבלו תקופת היערכות של חצי שנה כדי להירשם באתר ולקבל מספר רישוי, להטביע לוחית זיהוי אצל מטביע מורשה ולהתקין אותה על כלי הרכב.
מחר (ב׳), יובא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת צו עבירות קנס, שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי.

מועד התחולה המוצע של צו עבירות קנס נקבע לבקשת שר המשפטים ל-1 בספטמבר 2024. הקנסות נקבעו באופן מדורג, כך שבשנה הראשונה שיעור הקנס יעמוד על 100 שקלים, והוא יעלה באופן מדורג, כך שבחלוף שנתיים הוא יעמוד על 750 שקלים.

כאמור, משטרת ישראל מוסמכת לאכוף את התקנות בגין חובת הצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים החל מ-1 באוגוסט. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים קידם את צו עבירות קנס, שיובא מחר לאישור ועדת הכלכלה, במטרה לאפשר אכיפה גם בדרך של הטלת קנס.

בהמשך לכך, אמור המשרד לביטחון לאומי לקדם גם את הסמכתם של פקחים עירוניים לבצע את האכיפה.

משרד התחבורה הדגיש כי הקמפיין שעלה האיץ את קצב הנרשמים באופן משמעותי וכי במקביל, מתבצעת פעילות נרחבת בנושא מול הרשויות המקומיות לצורך שיתוף פעולה להעלאת המודעות.

בעת רישום רכב קיים, או ברכישת רכב חדש, על בעלי הרכב לבצע רישום מקוון חד פעמי, באמצעות מספר תעודת זהות. אם הבעלים הוא תאגיד, כגון חברת שליחויות או חברת השכרה, ההזדהות תבוצע באמצעות מורשה מטעמו. בתום התהליך יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות, למשל AB 1234. בעל הרכב ייגש עם האישור למטביע לוחיות זיהוי מורשה, אשר יכין עבורו את הלוחית, אותה יש להצמיד לרכב. הכנת הלוחית והתקנתה כרוכות בתשלום, שלא כמו ברכב מנועי, מספר הזיהוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש, וזאת לאחר שביטל את השיוך הקודם וביצע רישום מקוון לכלי החדש.

עד כה למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נרשמו באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, וקצב הנרשמים נמצא בעליה מתמדת. בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורהקורקינטים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: