אא

אתם הייתם קופצים לנהר הזה? נדחה מקצה הטריאתלון במשחקים האולימפיים - זו הסיבה

הפריזאים לא מוותרים על האפשרות שמקצה השחייה ייערך בנהר הסיין, שסובל מזיהום לאחר כמויות הגשם שירד בעיר במהלך טקס הפתיחה. אם התנאים יאפשרו התחרות תוזנק מחר ואם לא - אולי ביום שישי

נהר הסיין בפריז. צילום: Shutterstock נהר הסיין בפריז. צילום: Shutterstock

הלילה בשעה 03:30 לפנות בוקר (שלישי, 30.7) התכנסה בפריז ישיבה מיוחדת מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי שעסקה בדבר אחד - רמת הזיהום בנהר הסיין, שעבר תהליכי ניקוי בשנים האחרונות בסכום שחצה את ה-1.5 מיליארד דולר.

בסופה של הישיבה הוחלט על דחיית תחרות התריאטלון שהיתה אמורה לצאת לדרך הבוקר, אך נדחתה למחר (רביעי, 31.7) לשעת צהריים, בתקווה שבמדידות שייערכו הלילה במתחם בו אמורים הספורטאים לשחות ימצאו פחות חיידקים בקטריאליים שעלולים לסכן את חייהם של הספורטאים.

טריאתלון הנשים אמור לפתוח את יום התחרות מחר ולהיות מוזנק בשעה 09:00 בבוקר, כמובן בהתאם לבדיקות המים ולאיכותם שחייבת לעמוד בתקנים של איגוד הטריאתלון העולמי.

בוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים יודעים שהסיכוי שהנהר המטונף יהפוך לנקי מחר נמוך למדי, אבל הם לא מאבדים תקווה. כראייה לכך, סימנו לעצמם המארגנים גם את יום שישי ה-2.8, כיום בו יהיה ניתן לקיים את התחרות אם המים יהיו מספיק נקיים.

לפני מספר שבועות קפצו לסיין מספר פוליטיקאים בכירים ועסקני ספורט, במטרה להראות לעולם שהכניסה לנהר אינה מסוכנת. למרות זאת נראה שהמהלך האמיץ שלהם בינתיים לא תרם לקיום התחרות בסיין ובוועד האולימפי יש כבר מי שמודים שככל הנראה התחרות תוסב לתחרות דואטלון, במהלכה יתחרו הספורטאים רק בתחרויות אופניים וריצה, ללא קטע השחייה המסורתי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פריזהמשחקים האולימפיים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: