אא

יוון הכריזה: 2025 - "שנת תאודוראקיס"

משרד התרבות היווני הכריז כי השנה הבאה תוקדש לאחד היוצרים הבולטים בהיסטוריה של יוון המודרנית, מיקיס תאודוראקיס שהלך לעולמו ב-2021, לרגל 100 שנה להולדתו. במסגרת השנה יתקיימו שלל אירועים לזכרו ולכבודו. תאודוראקיס היה אהוב מאוד אך גם שנוי במחלוקת בישראל

תאודורקיס יוון תאודורקיס יוון

כבוד לזורבה. משרד התרבות היווני הודיע השבוע כי שנת 2025 תהיה "שנת מיקיס תאודוראקיס" ביוון, אשר תוקדש ליוצר המנוח, לציון 100 שנה להולדתו. תאודוראקיס היה מהיוצרים הבולטים והמובילים את תרבות יוון המודרנית, ובין היתר חתום על היצירה "זורבה היווני", אולי הנעימה הנודעת ביותר של יוון בת זמננו.

במסגרת שנת המאה להולדתו של היוצר המנוח, יתקיימו מופעים וקונצרטים שונים ברחבי המדינה בהם יופיעו האמנים הגדולים ביוון וגם אורחים מהעולם, כך מבטיחים במשרד התרבות במדינה, לכבוד אחד היוצרים החשובים והבולטים של יוון.

תאודורקיס היה גם אמן אהוב ביותר בישראל, אם כאדם הפך לשנוי במחלוקת בשל כמה אמירות שאף הביאו את מדינת ישראל להגיש תלונה רשמית לממשלת יוון.

"המדינה מכירה בחובה להדגיש את צדדיו הרבים של תאודורקיס - המלחין, הלוחם, הפוליטיקאי, ההוגה והאזרח", אמרה שרת התרבות לינה מנדוני והוסיפה כי חייו ויצירתו מהווים תרבות ומורשת שתישאר לעד כחלק מהעם ההלני.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ואכן תאודוראקיס, לצד הצלחתו המוזיקלית המרשימה שהחלה באתונה והתפשטה לכל העולם הפך גם לקול בולט נגד השלטון הצבאי ביוון במאה הקודמת. הוא היה חלק מהמפלגה הקומוניסטית של יוון ואף כיהן כשר בממשלתו של קונסטנדינוס מיצוטאקיס, אביו המנוח של ראש הממשלה המכהן, קיריאקוס מיצוטאקיס.

לאורך הקריירה שלו, תאודוראקיס שיתף פעולה עם אמנים רבים בהם הביטלס, שירלי בייסי ואדית פיאף. הוא גם זכה בפרס הבאפטה למוזיקה המקורית הטובה ביותר עבור הסרט "Z" משנת 1969. תאודוראקיס מת ב-2021 מהתקף לב, אחרי שנים ארוכות בהן סבל מבעיות לב.

תאודוראקיס הופיע כמה וכמה פעמים בישראל, בין היתר כמנצח בפסטיבל ישראל בשנות ה-70. בשנת 2001 קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה.

עם זאת, בשל נאום שנשא באשר למדיניות ממשלת ישראל, התעוררה מהומה בעקבותיה הגישה שגרירות ישראל באתונה תלונה לממשלת יוון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: