אא

"קוראת למקבלי ההחלטות לפעול עכשיו כדי להבטיח הצלחת התעשייה ביום שאחרי"

כך אמרה מנכ״לית התאחדות המלונות בפורום המלונאיות במלון הילטון ת״א, בו קראה למאמץ משותף כדי להבטיח את המשך הפעילות אחרי המלחמה. על הנשים בתעשיית התיירות אמרה: "נשים מובילות בכל תחום, מנכ"ליות של בתי מלון, חברות תעופה וסוכנויות נסיעות״

סיון דטאוקר. צילום: חן גלילי סיון דטאוקר. צילום: חן גלילי

"פורום המלונאיות" נערך הערב (30.7.24) בתל אביב בהשתתפות סמדר נמרודי-רינות, יו"ר פורום המלונאיות, ח"כ פנינה תמנו-שטה, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, מנכ"לית התאחדות המלונות הארצית, סיון דטאוקר, שנכנסה לתפקידה בדצמבר האחרון בשיא המלחמה ורומי גורודיסקי, מנכ"לית החברה הכלכלית של התאחדות המלונות ויוזמת פורום המלונאיות, שאירגנה את האירוע.

האירוע התקיים במלון הילטון בתל אביב ומשך אליו כ-100 נשים מובילות בתעשיית המלונאות בארץ, מבעלות רשתות ומנכ"ליות מלונות וכלה בנושאות תפקידים בכירים בתעשייה.

מאז הוקם פורום המלונאיות בשנת 2008, הוא פועל להרחבת הייצוג והשילוב הנשי בתעשיית המלונאות בישראל, כאשר לפי נתונים שהוצגו בכנס כי, מספר הנשים בענף המלונאות מהווה כ-50% מתוך כוח האדם המונה כ-42,000 מועסקים.

את תחילת דבריה בחרה דטאוקר להקדיש לאמהות החטופים. "אני רואה את כולן ונפעמת", אמרה, "אמהות חטופים שנלחמות על הדבר הכי חשוב שיש להחזיר את הבנים והבנות הביתה. העקשנות הנשית היא בלתי מנוצחת ולכן אנחנו חייבות להמשיך ולהתעקש על הדברים החשובים באמת".

מימין לשמאל: סמדר נמרודי רינות, ח״כ פנינה תמנו שטה וסיון דטאוקר. צילום: חן גלילימימין לשמאל: סמדר נמרודי רינות, ח״כ פנינה תמנו שטה וסיון דטאוקר. צילום: חן גלילי

בהמשך הדברים התייחסה לתעשיית התיירות, במצב המורכב בו אנו חיים. הנה דבריה בתקופה המורכבת ביותר שידעה התעשייה:

"בעידן שבו הייצוג הנשי חסר במגוון תחומים ועדיין אנו עדות לפערים בייצוג נשי בתפקידי מפתח במשק הישראלי ובמגזר הציבורי אני מתמלאת גאווה לראות שבתעשיית המלונאות והתיירות המצב שונה לחלוטין. כאן, נשים מובילות בכל תחום: מנכ"ליות של בתי מלון, מנכ"ליות בתעופה, סוכנות נסיעות, מדריכות טיולים ועוד. אני גם גאה לומר באופן אישי שרוב מוחלט של עובדים בהתאחדות המלונות הארצית הן נשים. נשים שמייצרות את רוח ההעצמה כל יום מחדש. תודה לכן על העבודה שאתן עושות.

רומי גורודיצקי. צילום: פספורטניוזרומי גורודיצקי. צילום: פספורטניוז

אנחנו בתקופה לא קלה של עסקים קורסים, מלונות שהפכו למגורי קהילות. חבל ארץ שלם שהפך לאזור מלחמה. ואתן בצמתים המרכזיים יודעות כמה תפקידכן קרדינלי. מי כמוכן יודע כמה חשיבות יש להסתגלות מהירה, לגמישות, לעבודה תחת מצבי לחץ, ללא תנאים בסיסיים כמו עובדים, ודאות עסקית ואופק – מתי כל זה יגמר. מכאן אני קוראת לכל מקבלי ההחלטות לפעול יחד איתנו על מנת להבטיח את הצלחתה של התעשייה ביום שאחרי. המאמץ המשותף צריך להתחיל עכשיו כדי שנוכל לעמוד ביעד הזה.

כל אחת מאיתנו יכולה לשנות מציאות, לשנות סטריאוטיפים, להגשים חלומות גם כשהדרך קשה. השפעתנו מתחילה במה שאנחנו מאמינות, כמה שאנחנו מוכנות לעשות למען זה.

אני רוצה להודות לכן על ההשפעה שאתן מביאות לתעשייה ועל העבודה המדהימה שאתן עושות. אני בטוחה שבכוחות משותפים נמשיך לבנות ולייצר הזדמנויות להעצים ולקדם את תעשיית התיירות בישראל.

 מימין לשמאל רומי גורודיסקי, דר׳ אסנת לב ציון קורח וסמדר נמרודי רינות. צילום: חן גלילי מימין לשמאל רומי גורודיסקי, דר׳ אסנת לב ציון קורח וסמדר נמרודי רינות. צילום: חן גלילי

אני אנצל את הבמה המכובדת הזו לאחל שכל החטופים והחטופות שלנו יחזרו הביתה בריאים בנפש ובגוף במהרה ושחיילי וחיילות צה"ל ישובו בבטחה, אמן שנדע ימים טובים יותר".

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי ויו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, בירכה את המשתתפות בפאנל ואמרה: ״זו זכות להיות כאן איתכן, נשים שהיו הראשונות לפתוח את דלתן, לפגוש ולקלוט למעלה מ-100 אלף ישראלים מפונים שנקלעו בעל כורחם לסיטואציה בה נאלצו לעזוב את ביתם ולהיות פליטים בארצם. אני יודעת שנתתן את הנשמה לקלוט את הילדים והנשים שעברו את התופת בדרום ובצפון, וסייעתן רבות למשימה הלאומית. אני מכירה את האתגר מהימים בהם כיהנתי כשרת העליה והקליטה, קלטנו במשמרת שלי עשרות אלפי פליטים שגם שם הייתן שותפות ראשונות במסגרת התאחדות המלונות. אני גאה בפורום המלונאיות ואני סמוכה ובטוחה שיחד נצליח לשנות את המציאות הישראלית לטובה יותר.

רומי גורודיסקי התייחסה גם כן וציינה: "כאשר הקמנו את פורום המלונאיות כמות הנשים בענף הייתה מעטה, בקושי היה ניתן למצוא מנהלות בכירות וחברות לפורום, אבל מאז, הפורום גדל ויצר נקודם מפנה חיובית ודרמטית בענף. אני שמחה על השינוי ומאחלת שרק ימשך".

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סיון דטאוקרהתאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: