אא

בתנופה תיירותית: מרינה חדשה בפאפוס עד שנת 2026

קפריסין בתנופת בנייה: משרד התיירות חתם על הסכם לבניית מרינה עם 1,000 מקומות עגינה. התומכים מתלהבים מאפשרויות הפיתוח, המתנגדים טוענים שהבטון כבר מציף את האי

המרינה בפאפוס. בקרוב אחת חדשה צילום: Shutterstock המרינה בפאפוס. בקרוב אחת חדשה צילום: Shutterstock

עם 4 מרינות ועוד אחת בדרך, קפריסין מחזקת את עצמה כיעד מועדף לבעלי יאכטות שמחפשים נופש יוקרתי ותנאים אידיאליים וספינות קרוזים שמכניסות אל האי המוני תיירים מדי שנה.

לאחרונה חתמו אנשי משרד התיירות הקפריסאי עם הקונצרן Deloitte Triton על חוזה למתן שירותי ייעוץ לניהול הליך המכרז לפיתוח מרינה חדשה בפאפוס – אחד היעדים האהובים על ישראלים באי.

בהודעה של משרד התיירות הקפריסאי נאמר כי המרינה מתוכננת לקום באזור פוטימה, בכפר קיסונרגה ולמשקיע תהיה אפשרות לבנות מרינה עם קיבולת עגינה של אלף סירות, שתכלול גם מגורים ומסחר. אפשרות נוספת שקיימת היא פיתוח המרינה עם תשתית לקליטת ספינות קרוזים גדולות.

כמובן שבשתי התוכניות לא נפקד מקומו של פיתוח איזור מסחר ומגורים יוקרתיים, שמטרתם להעלות את רמת איכות החיים באי. הפרויקט צפוי להסתיים בסביבות סוף שנת 2026.

סגן השר קומיס התייחס לחתימה על החוזה: "זה צעד ראשון ליישום פרויקט חשוב עבור מחוז פאפוס, שצפוי לשדרג את המוצר התיירותי של האי כולו".

למרות התנופה הכלכלית הצפויה, לא כולם מרוצים מהבנייה הרוויה שעוטפת את האי.

בקפריסין היום יש מרינה באיה נאפה (600 מקומות עגינה), מרינה שצפויה להיפתח בפרוטארס (350 מקומות), מרינה בלרנקה שצפויה לעבור הרחבה (כרגע עם 450 מקומות עגינה), מרינה במלון סן רפאל בסמוך ללימסול (237 מקומות) ומרינה מרכזית בלימסול עם אפשרות עגינה ל-650 כלי שיט.

עם קיבולת עגינה של כ-2,000 כלי שיט ושהיא עדיין לא נחשבת ליעד מרכזי בקרב ספינות הקרוזים הגדולים בעולם, בקפריסין היו מי שביקרו את הצורך בבנייה של מרינה נוספת וטענו שהאי ממילא רווי בבנייה ובטון, כך שהטבע והאקולוגיה ייפגעו בצורה משמעותית ללא צורך.

התשובה למבקרים, ככל הנראה, תהיה בעלייה משמעותית בתיירות הימית, שידועה בדרך כלל במבקרים בעלי הכנסה גבוהה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןפאפוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: