אא

האטה בהזמנות בעקבות ביטולי הטיסות: "יעדי הנופש הפופולריים לא בסכנה"

על רקע ביטולי הטיסות של החברות הזרות, בדקנו את מצב ההזמנות בסוכנויות הנסיעות - שם מדווחים על האטה במוקדים, אך לא על ביטולי חופשות שכבר הוזמנו: "הישראלים כבר למודי ניסיון ומעריכים שגם אם יקרה אירוע ביטחוני - הוא יהיה נקודתי כמו מה שראינו באפריל"

איה נאפה (צילום: עמית קוטלר) איה נאפה (צילום: עמית קוטלר)

אחרי ריבוי חברות התעופה שביטלו טיסות הלילה לישראל ובעקבות זאת גם מישראל, רבים תוהים לגבי החופשה שלהם - בוודאי כאשר מדובר באירוע המתרחש בתחילת חודש אוגוסט, החודש העמוס ביותר בתיירות הישראלית.

פנינו לכמה מבכירים שבמנהלי משרדי הנסיעות בישראל כדי לשמוע על מצב ההזמנות, עד כמה בטוח שהחופשה שהזמנו אכן תצא לפועל וכיצד הם רואים את עתיד החופשות להמשך אוגוסט ולקראת חגי תשרי.

ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אומר כי "נכון לרגע זה אין שיבוש משמעותי בטיסות ליעדי הנופש המרכזיים של הישראלים. יעדים אלו שנשענים בעיקר על תעופה ישראליות או מטוסים חכורים שבסיסם בישראל. זה אומר שגם היום המשיכו, כמעט ללא פגיעה הטיסות לקפריסין, יוון והאיים, וכן בולגריה - כל אלה מהווים את מרבית יעדי הנופש המשפחתיים הפופולריים בתקופה זו".

טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא אומרת כי "בהחלט נשמע שאנחנו מצויים בתקופה מאתגרת, אך חשוב לשמור על אופטימיות זהירה. ראינו בעבר מצבים דומים ואנחנו מקווים שגם הפעם ההתמודדות תהיה מוצלחת".

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס אומרת כי "הישראלים כבר למודי ניסיון, במיוחד אחרי האירועים באפריל והחשש הגדול שהיה אז. עכשיו רואים שמדובר באירוע נקודתי, נכון שמחכים לתגובה הישראלית, אבל יודעים שזה עובר ואחר כך רואים אפילו עלייה משמעותית בהזמנות".

אתם חווים ביטולים?

נוי: "הרגיעה הזמנית במכירות היא טבעית בסיטואציה כזו, אבל אנחנו לא רואים עצירה מוחלטת וביטולים נרחבים אם בכלל. העובדה שאנשים עדיין מזמינים נופשים לחודש אוגוסט וממשיכים לתכנן חופשות קצרות ליעדים קרובים כמו יוון וקפריסין, מצביעה על אופטימיות מסוימת בקרב הציבור".

כהן-עורקבי: "אין כרגע ביטולים. ההתנהגות היא של ישיבה על הגדר, כלומר כן רואים האטה משמעותית בהזמנות ובירורים לגבי מה יקרה אם יצטרכו לבטל. במקרה של אירוע ביטחוני".

מזור: "אנחנו לא רואים כרגע ביטולים של לקוחות לחופשות קרובות. כולנו כמובן עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות אך ההערכה היא שגם במידה ואירוע ביטחוני יתרחש הוא עשוי להיות נקודתי בדומה לאירועי אפריל, באופן שיאפשר חזרה מהירה לפעילות תעופתית תקינה".

נוי: "חשוב לעקוב אחר המצב הביטחוני ולפעול בהתאם, ולקוות שהפגיעה אם תהיה, תהיה מידתית ולא עוצמתית. השאיפה היא שאכן נוכל לחזור לשגרה בהקדם האפשרי ושכולם יוכלו לצאת לחופשות שלהם בצורה בטוחה ונעימה".

לא מתכננים קדימה

כמו שהיכרנו מתחילת המלחמה, אופי ההזמנות הוא מיידי-ספונטני, פחות תכנונים לטווח ארוך. נוי אומרת כי "זה מאפיין את הימים האלה, וכנראה משקף את חוסר הוודאות הכללית ואת הרצון לשמור על גמישות. נקווה שבקרוב המצב יתייצב ואנשים יוכלו לחזור לתכנן את החופשות שלהם בביטחון. בהצלחה לכולנו, ונקווה לימים טובים ושקטים יותר".

גם כהן-עורקבי מסכימה כי ההזמנות נכון לעכשיו יותר ספונטניות לטווח קצר, "למרות שלאחרונה ראינו הזמנות לחגים. לקיץ ההזמנות בהחלט התאפיינו ככאלה של 'הרגע האחרון' אבל דווקא קדימה לחגים - רואים התנהגות קצת שונה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותשירלי כהן-עורקביניר מזורטלי נויאשת טורסקשרי תעופהאיסתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: