אא

שאלות ותשובות: מה קורה עם הטיסה שלי?

מה מגיע לי אם הטיסה מבוטלת? איפה הכי טוב לבדוק אם היא מתקיימת? מה יעלה בגורל הזמנת המלון ומה עם העצירות בלרנקה? התשובות לשאלות שחשוב שתכירו ברקע המצב הביטחוני

פספורטניוז (צילום: SHUTTERSTOCK) פספורטניוז (צילום: SHUTTERSTOCK)

בעקבות המתיחות הביטחונית הגוברת והשפעתה על התעופה לישראל וממנה, ביקשנו מכם היום באינסטגרם של פספורטניוז לשאול אותנו כל שתרצו באשר לחופשה הבאה שלכם ולטיסה הבאה שלכם. אספנו את השאלות הנבחרות - והנה התשובות.

איך אני יודע אם הטיסה שלי תתקיים כמתוכנן?

האירוע שהתרחש הלילה, במהלכו טיסות חזרו למוצאן, הינו חריג. על פי רוב, תדעו מראש אם הטיסה שלכם יוצאת או מבוטלת וחברות התעופה עושות מאמצים רבים כדי ליידע מוקדם ככל שהן יכולות. עם זאת, המצב הדינמי באזור לפעמים מביא להודעות על ביטולי טיסות סמוך למועד הטיסה. עדכונים שוטפים על הפעילות האווירית לישראל וממנה תוכלו למצוא בעמוד המיוחד של פספורטניוז.

אנחנו מתכננים לטוס בספטמבר לקנדה. יכול להיות שנתב"ג ייסגר עד אז?

חשוב להבהיר. מתחילת המלחמה נתב"ג נסגר לשעות אחדות בלבד בליל מתקפת הכטב"מים מאיראן בחודש אפריל. בכל יתר עשרת החודשים מאז פרוץ המלחמה נמל התעופה בן גוריון עבד כסדרו, אך עם שינויים רבים בפעילות חברות התעופה - בעיקר הזרות.

באשר לטיסה לקנדה, רוב הסיכויים שהתכנון שלכם הוא לטוס לא בטיסה ישירה, שכן אייר קנדה השעתה את טיסותיה לישראל עד אמצע אוקטובר 2024. נכון להיום קשה לומר מה יעלה בגורל נמל התעופה בימים הקרובים, ובוודאי שגם בחודש הבא. עם זאת, בהמשך לדברינו אודות חברות התעופה שההחלטה בעיקר בידיים שלהן - מומלץ לשאול ולבדוק האם מתוכננת הארכה של השעיית הטיסות עם החברה שעמה תטוסו (במידה והחברה לא טסה כעת לישראל).

מה עם חברת איבריה? גם היא ביטלה את הטיסות שלה?

נכון לכתיבת שורות אלה - לא. אבל הדברים מאוד דינמיים ואיבריה ביטלה בעבר את טיסותיה בעקבות המצב הביטחוני בישראל.

מומלץ מאוד להתעדכן סמוך למועד הטיסה כדי לדעת האם היא יוצאת לפועל כמתוכנן. שימו לב כי רבות מחברות התעופה במתיחות הביטחונית הנוכחית מזיזות את שעות הטיסה כך שהטיסות לא יפעלו בשעות הלילה.

הזמנו חבילת נופש לקפריסין בשבוע הבא, מה הסיכוי שיבטלו ומה מגיע לי אם מבטלים?

כל עוד הזמנתם חבילת נופש הכוללת טיסה ומלון דרך סוכן נסיעות, אתם יכולים להיות בטוחים. אם לא תוכלו לצאת לחופשתכם מסיבה שאינה תלויה בכם, תקבלו אפשרות למועד אחר או את כספכם בחזרה. מה הסיכוי שיבטלו? קשה מאוד להעריך במציאות בה אנחנו חיים ושבה דברים משתנים מהרגע להרגע. אבל אל תשכחו שסוכנויות הנסיעות הישראליות מיומנות ולצערנו מאוד מנוסות במצבים שכאלה, בטח שמאז 7 באוקטובר.

הטיסה שלי מבוטלת. מה יהיה עם ההזמנה למלון?

אם ההזמנה לא נעשתה דרך סוכן אלא באופן עצמאי, אין למלון חובה להחזיר את הכסף או לאפשר הזזה של החופשה (אלא אם שילמתם מראש על אפשרות ביטול ללא תשלום או שהזמנתם מראש באיזשהו אופן תאריכים גמישים). במקרה כזה מה שניתן לעשות הוא לפנות במייל או להתקשר אל בית המלון ולהסביר את המצב שבו אתם לא יכולים להגיע לחופשתכם. כאן כבר העניין תלוי בטוב לבם של אנשי הצוות. פעמים רבות נתקלנו בהתחשבות דווקא מצד המלונות שהציעו זיכוי לשימוש עתידי או החזר כספי.

אני אמור לטוס בימים הקרובים לאירופה וחושש שבדרך חזרה כמו שכבר קרה, הטיסה שלי תחזור על עקבותיה או תבוטל. מה מגיע לי אם זה קורה?

אנחנו חייבים לחלק את התשובה כאן לשני חלקים. עניין השירות ועניין הפיצוי. בעניין קבלת השירות: אם הטיסה שלך לא הגיעה ליעדה, חברת התעופה מחויבת להחזיר אותך, ולעשות מאמץ גם שזה יקרה בהקדם האפשרי ככל שהיא יכולה. שימו לב לכך שהחברה מחויבת לדאוג לכם גם עד שתימצא לכם טיסה - בין אם זה למזון, לינה במידת הצורך או שירותי טלפון.

בעניין הפיצוי: במקרה של מלחמה על פי רוב החברות פטורות ממתן פיצוי לנוסעים, בניגוד למצב בו המטוס מתקלקל או שיש עיכוב אחר שתלוי בחברת התעופה. סעיף "כוח עליון"

איפה אתם בודקים אם הטיסה מתקיימת? אפשר לסמוך על אתר רשות שדות התעופה בישראל?

כן, המידע באתר מגיע מחברות התעופה והוא באחריותן. האתר אמין אך מתעדכן באיטיות לעתים. מומלץ גם לבדוק ישירות מול חברת התעופה במוקדי השירות האם הטיסה שלכם מתקיימת או מתבטלת. כמובן שתמיד מומלץ לבדוק בפספורטניוז.

עד מתי הטיסות מארצות הברית מבוטלות?

קודם כל נדגיש שהטיסות המבוטלות מארצות הברית הן של חברת יונייטד ודלתא בלבד. טיסות אל על מתקיימות כרגיל, טיסות אמריקן איירליינס בכל מקרה לא מתקיימות. טיסות יונייטד מבוטלות עד הודעה חדשה וטיסות דלתא מבוטלות עד ה-9 באוגוסט, עם זאת, מומלץ להמשיך ולעקוב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שאלות ותשובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: