אא

צוותי המטוסים החכורים מסרבים לטוס לארץ: מאות נוסעי ארקיע נתקעו בפראג

התמונות הלא נעימות של ישראלים שרועים על רצפת נמה"ת בפראג חוזרות לאור סירובם של צוותי מטוסים חכורים לבצע את הטיסות לישראל בשל המתיחות הביטחונית. ארקיע: "עובדים במרץ למזער את ההשפעה. הנוסעים מפראג יוחזרו היום (ו') בשתי טיסות, אחת בצהריים במטוס מיוחד שהובא מפולין ובטיסה נוספת בלילה"

מטוס חכור של ארקיע (צילום: ארקיע) מטוס חכור של ארקיע (צילום: ארקיע)

המתיחות הביטחונית באזור מתחילה להשפיע גם על חברות התעופה הישראליות. מאות נוסעים של ארקיע נתקעו ביממה האחרונה בפראג, לאחר שצוותי המטוסים החכורים בהם עושה החברה שימוש - מסרבים לטוס לישראל.

יצוין כי מצב דומה התרחש גם בימים הראשונים למלחמה, גם אז בוטלו טיסות רבות ובהן גם של החברות המחכירות את המטוסים לאלה הישראליות.

עדכונים שוטפים על ביטולי הטיסות לישראל וממנה - בעמוד המיוחד של פספורטניוז

השימוש במטוסים זרים ב"חכירה רטובה", כלומר כזו בה המטוס וכל צוות הטיסה זרים, הינה דרך פעולה מקובלת מאוד בארץ ובעולם בעיקר בחודשי הקיץ בהם נרשמים עומסים ויש צורך להגדלת הצי. רק לפני כחודש חכרה ארקיע מטוס של חברת Fly2Sky הבולגרית על מנת לעמוד בביקושים.

וכך למשל, בנמל התעופה של פראג נוסעים שטסו בטיסה חכורה שהפעילה ארקיע, מספרים כי הם נתקעו כבר יותר מיממה בניסיון למצוא פתרון להגעה לישראל. על פי כמה מהנוסעים, הם פנו גם למשרד החוץ ולמשרד התחבורה אך לא קיבלו מענה.

מארקיע נמסר: "עקב המצב הביטחוני בישראל, חלק מהחברות הזרות המפעילות מטוסים עבור ארקיע, עזבו אתמול בערב מיידית את ישראל. ארקיע מחוייבת ללקוחותיה, פועלת ועושה כל מאמץ על מנת לסייע לישראלים לממש את חופשתם, לצאת לחו"ל או לחזור הביתה לישראל. עקב הנסיבות יוצאות הדופן, אנו נאלצים לבצע שינויים בלוח הטיסות, על מנת להעביר אותן למטוסי צי ארקיע. אנו עובדים במרץ על מנת למזער את ההשפעה ועושים כל מאמץ להחזיר את השירות לשגרתו בהקדם האפשרי. הנוסעים התקועים בפראג יוחזרו היום (ו') בשתי טיסות, אחת בצהריים במטוס מיוחד שהובא מפולין ובטיסה נוספת בלילה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעחכירה רטובהמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: