אא

מטר הפרסאידים (המטאורים) מגיע לשיאו. כך תוכלו לצפות בהם

כמו בכל שנה באוגוסט, מתקיים מטר הפרסאידים, הם אותם מטאורים מרהיבים שמאירים את השמיים בלילות הקיץ. אז מה אלה האורות שטסים מעלינו ואיך גם אתם תוכלו לתפוס אותם?

מטר מטאורים (צילום: SHUTTERSTOCK) מטר מטאורים (צילום: SHUTTERSTOCK)

מדובר באחת מתופעות הטבע המרהיבות ביותר. מטר הפרסאידים שמתחיל כבר ביולי, מגיע לשיאו בין 9 ל-13 באוגוסט, והשנה הוא צפוי להיות עוצמתי ופשוט לצפייה.

האורות השמימיים הם למעשה גושי אבן, קרח או אבק חללי שחודרים לאטמוספירה ובמגע עם האוויר הם הופכים לסוג של כדורים לוהטים הבוערים ומעירים את השמיים. אגב, אותם גופים המכונים לעתים "כוכבים נופלים" לא ממש נופלים על כדור הארץ ובכלל, הסיכוי לפגיעה של מטאור בכדור הוא אפסי.

בשיא מטר הפרסאידים (המטאורים) אנחנו צפויים לכ-100 מטאורים בשעה, למרות שבעבר כבר היו שנים שנראו בין 200 ל-300 מטאורים בשעה.

איך תצפו בהם?

הכלל החשוב ביותר הוא כמה שפחות תאורה, כמה שיותר מטאורים. אם אתם יכולים להגיע לאזורים לא מיושבים, בהם לא קיימת תאורה עירונית המאירה את השמיים בלילה, תוכלו לזכות לצפות בלא מעט מהגופים השמיימיים.

מכתש רמון (צילום: SHUTTERSTOCK)מכתש רמון (צילום: SHUTTERSTOCK)

מדי שנה מתקיימים אירועי צפייה שכאלה במכתש רמון - בין אם מאורגנים יותר או פחות, רק קחו בחשבון שאתם ממש לא היחידים שרוצים להגיע לצפות במחזה המרהיב ואתם עלולים להיתקע בפקקים.

מומלץ לקחת את העניין בחשבון ולעשות את דרככם לאזור מוקדם ממשך הנסיעה הרגיל. בשנים קודמות מדובר בנסיעה בין תל אביב למכתש רמון שנמשכה כשלוש שעות ואף יותר. עם זאת, כמובן שלא רק במכתש ניתן לצפות במטאורים אלא כאמור בכל אזור מבודד מתאורה עירונית.

אגב, למרות שהמומחים וחובבי האסטרונומיה עושים שימוש בטלסקופים משוכללים ויקרים, את המטר ניתן לראות באופן ברור גם בעין בלתי מזוינת ובאופן ברור ללא כל ציוד.

מבחינת כיוון הצפייה - מומלץ באופן קבוע להתכוונן לכיוון צפון, שם הסיכוי ל"מפגש" גדול יותר, אך מניסיון הפרסאידים נראו לא רק לכיוון צפון.

ואם אתם פחות בעניין ורוצים להישאר בבית הלילה ובלילות הבאים, היכנסו לגוגל, כתבו את המילה מטאורים ותראו מה קורה למסך המחשב שלכם. תיהנו :)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטאוריםמכתש רמון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: