אא

48 מעלות בצל: 2024 בדרך להיות השנה החמה בהיסטוריה

מומחי ההתחממות הגלובלית של Copernicus מתייחסים לגלי החום בחודש יולי באירופה (החם ביותר ב-14 השנים האחרונות) ובצפון אמריקה: "מגמה מדאיגה". והיכן נמדדו כמעט 50 מעלות ביולי?

גל חום גל חום

למרות גלי החום הארוכים, יולי 2024 מתברר כמעט פחות חם מהחודש המקביל אשתקד. על פי הודעת Copernicus Climate Change Service, הגוף המשמעותי בעולם הבוחן את ההתחממות הגלובלית, יולי 2023 היה חם ב-0.04 מעלות מהחודש החולף בממוצע עולמי.

עם זאת, גלי חום משמעותיים ועוצמתיים הורגשו במהלך החודש האחרון באירופה, בצפון אמריקה ובאסיה. מומחי האקלים מציינים את יוון בשל גלי החום העזים שהורגשו במדינה בחודש האחרון, ואת מרוקו - שם הרקיעו הטמפרטורות ל-48 מעלות באחד הימים ביולי.

מבחינת אירופה מדובר בחודש יולי השני החם ביותר אחרי 2010. הטמפרטורות שנמדדו היו גבוהות במעלה וחצי (פער משמעותי על פי המומחים) כאשר העלייה מיוחסת להמשך ההתחממות הגלובלית.

מבחינת תופעות טבע קיצוניות, לצד גלי החום באירופה ובמזרח התיכון, נרשמו בחודש האחרון גם שיטפונות חסרי תקדים בפקיסטן ובסין, סופות באיים הקריביים, מפולות אדמה קטלניות בהודו ושריפות מאסיביות בקליפורניה.

גל החום ביוון. הקיץ החם ביותר באירופה מזה 14 שנים (צילום: SHUTTERSTOCK)גל החום ביוון. הקיץ החם ביותר באירופה מזה 14 שנים (צילום: SHUTTERSTOCK)

טמפרטורות האוקיינוס ​​העולמיות נותרו גבוהות באופן מדאיג, כאשר ביולי 2024 נרשמוה טמפרטורת המים השנייה בגובהה בהיסטוריה, 20.88 מעלות צלזיוס, מעט מתחת ליולי 2023.

המומחים צופים כי 2024 צפויה לעבור את 2023 עד סוף השנה כשנה החמה ביותר שנרשמה אי פעם על פני כדור הארץ, מה שממשיך את המגמה המדאיגה של התחממות כדור הארץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גל חוםאקלים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: