אא

תעשיית התעופה של היום בטוחה פי 39 מאשר לפני 60 שנה ומה בישראל?

חוקרי מכון המחקר האמריקאי המפורסם מחקר של MIT הציגו נתונים המעידים כי הסיכון למוות בטיסה עומד היום על אחד לכל 13,700,000 נוסעים. ישראל ניצבת בקבוצת המדינות בעלות הסיכון הנמוך ביותר לתמותה בטיסה

מטוסים אמריקאים. צילוןם: 123rf מטוסים אמריקאים. צילוןם: 123rf

מאמר שפורסם ב-Journal of Air Transport Management הציג את תוצאות המחקר, שערכו חוקרים ממכון המחקר האקדמאי המפרסם בארצות הברית, MIT, לגבי סיכון התמותה הקשור בטיסות מסחריות לכל עלייה למטוס.

הבטיחות של הטיסות השתפרה באופן ניכר מאז תחילתה של תעופה מסחרית בקנה מידה גדול, מציינים החוקרים של MIT.

הסבירות של מוות בטיסות מסחריות עמדה על אחד מכל 350,000 נוסעים ברחבי העולם במהלך התקופה של 1968 עד 1977, ולעומת זאת, סיכון זה ירד משמעותית לאחד מכל 13,700,000 עליות למטוס בין 2018 ל-2022.

הממצאים מצביעים על כך שטיסות עכשוויות בטוחות פי 39 בערך בהשוואה לימים הראשונים של טיסות המוניות בסוף שנות ה-1960.

באמצעות הנתונים של קרן בטיחות הטיסה, הבנק העולמי ואיגוד התעופה הבינלאומית (IATA), חוקרי MIT העריכו שתעופה אזרחית הכפילה את בטיחותה בכל עשור בערך מאז סוף שנות ה-1960.

לדברי פרופסור ארנולד בארנט ממכון MIT, מומחה עולמי בנושא בטיחות תעופה ושותף במחקר, בטיחות התעופה משתפרת בעקביות, אם כי אפשר להניח שקיימת רמת סיכון מינימלית שלא ניתן להפחית עוד יותר. עם זאת, הסבירות למוות במהלך טיסות פוחתת בכ-7% מדי שנה, ונתון זה אף ממשיך להצטמצם בחצי כל 10 שנים.

המחקר לא בדק את הגורמים הבסיסיים למגמה. פרופ' בארנט מציע כי מספר גורמים ממלאים תפקיד בשיפור הבטיחות בתעופה, וביניהם: חידושים טכנולוגיים כמו מערכות למניעת התנגשויות במטוסים, התקדמות בהכשרת צוותים, ומאמצים של גופי רגולציה בענף התעופה וארגוני בטיחות.

החוקרים של MIT התריעו כי למרות שחלה התקדמות כללית בבטיחות הטיסות, אזורים מסוימים בעולם ממשיכים להוות סיכונים גדולים יותר עבור התעופה המסחרית.

בניתוח נתוני המחקר הסתבר, כי במהלך התקופה שבין 2018 ל-2022, ארצות הברית, רוב אירופה, אוסטרליה, קנדה, סין, ישראל, יפן וניו זילנד חוו שיעור תמותה לנוסע נמוך פי 36.5 מזה של מדינות רבות במזרח התיכון, בדרום אמריקה ובדרום אפריקה, כמו גם בדרום קוריאה, טייוון, תאילנד וטורקיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בטיחותIATAארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: