אא

מחדל אבטחה חמור: הסתנן לטיסה ללא כרטיס כשברשותו סכין

תקרית חריגה בשדה התעופה במינכן: אזרח נורבגי הצליח לעלות לטיסה ללא כרטיס כשהוא חמוש בסכין. דוברת שדה התעופה לפספורטניוז: "חוקרים כיצד הצליח לעקוף את המערכת האוטומטית לבדיקת כרטיס העלייה למטוס, שמול נקודות הביטחון המאויישות"

נמל תעופה מינכן (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל תעופה מינכן (צילום: SHUTTERSTOCK)

סיפור כזה לא שומעים בכל יום, גם לא בכל שנה. בשדה התעופה במינכן חוקרים כיצד הצליח נוסע בעל אזרחות נורבגית לעקוף את מחסום הצ'ק-אין האלקטרוני המוצב בשדה ולעלות לטיסה כשבאמצעותו סכין.

בנמל התעופה מאשרים היום לפספורטניוז כי "נערכת חקירה בכדי לקבוע כיצד הצליח הנוסע לעקוף את המערכת האוטומטית לבדיקת כרטיס העלייה למטוס, הנמצאת מול נקודות הביטחון המאויישות".

החקירה עליה מדברים בשדה התעופה נערכת בשדה עצמו, אך גם משטרת מינכן מנסה להתחקות אחר השלבים בהם למעשה לפני כשבועיים כשלו מערכי אבטחה רבים בשדה.

"גם חברת התעופה מתנהלת באופן אוטומטי דומה עבור בדיקת כרטיס העלייה למטוס בשער, והדבר גם באחריותם", התייחסו בשדה התעופה למעברו של הנוסע הסמוי בדלפק הצ'ק אין המוביל למטוס כשבאמצעותו סכין. "נערכה סדרת רענון לצוותי הבקרה באולם הנוסעים היוצאים והוספנו צוות נוסף שיתגבר את המקום. אנחנו גם בקשר עם השותפים שלנו, הרשויות וחברת התעופה", הוסיפו.

בהודעה הרשמית מפריכים את ההשערה לפיה הנוסע ניצל את זמן פתיחת השער האוטומטי ונדחק יחד עם נוסע נוסף, כנראה בעל כרטיס תקין, וחצה יחד איתו אל איזור בקרת הדרכונים. "האדם עבר את המחסום הביטחוני בצורה סדירה וללא אי סדרים, כפי שכבר הודיעה לנו משטרת המדינה על סמך חקירתה".

הנוסע נעצר והובא לחקירה.

נמל התעופה במינכן. צילום: shutterstockנמל התעופה במינכן. צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מינכןגרמניהחברות תעופהשדה תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: