אא

תקרית ההסתננות בנמל התעופה של מינכן: "לא היתה סכנה לציבור"

משטרת גרמניה מפרסמת הודעת עדכון על המשך חקירת האזרח הנורבגי שהסתנן למספר טיסות ללא כרטיס טיסה: "לא היתה לאיש כוונה לשבש את התנועה האווירית"

נמל תעופה מינכן (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל תעופה מינכן (צילום: SHUTTERSTOCK)

נמשכת חקירת ההסתננות לטיסות בנמל התעופה של מינכן. אגף הפיקוח של משטרת נמל התעופה במינכן (משטרת המדינה) חוקר אזרח נורבגי בן 39 בגין הסגת גבול והתחמקות מציות לנהלי התחבורה.

על פי הודעת משטרת גרמניה שפורסמה היום, מדובר ב"אזרח נורבגי שלא היה לו כרטיס טיסה תקף, ועלה לטיסות ב-4 באוגוסט וב-5 באוגוסט".

במסגרת החקירה נבדקו מערכות הבידוק של הנוסעים ושל כבודת היד. מהבדיקה עולה כי לא היו כל תקלות במערכות בשני הימים.

על פי הודעת המשטרה "לאחר מכן עלה האיש על מטוס עם נוסעים נוספים. ב-4 באוגוסט 2024, צוות חברת התעופה העבירה אותו למשטרה לפני הטיסה להמבורג. ב-5 באוגוסט 2024 הוא הספיק לנסוע לשבדיה בטיסה שלא הייתה בתפוסה מלאה. שם הוא הועבר למשטרה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מנמל התעופה.

עוד נמסר כי "על פי הממצאים העדכניים של אגף הפיקוח במשטרת נמל התעופה של מינכן, האיש לא היווה כל סכנה לשלום הציבור. עוד עלה מהחקירה כי לא הייתה כל כוונה לשבש את התנועה האווירית", כך הודיעה המשטרה.

טרמינל 2 בשדה התעופה של מינכן. צילום: 123rfטרמינל 2 בשדה התעופה של מינכן. צילום: 123rf

כזכור, השבוע פרסם נמל התעופה הודעה אודות פתיחת החקירה המשולבת לנמל מינכן ולמשטרה. בהודעה הרשמית שללו את ההשערה לפיה הנוסע ניצל את זמן פתיחת השער האוטומטי ונדחק יחד עם נוסע נוסף, כנראה בעל כרטיס תקין, וחצה יחד איתו אל איזור בקרת הדרכונים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מינכןנמל תעופהמשטרה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: