אא

אפשר רק לקנא: ההכנסות מתיירות ביוון במחצית הראשונה של 2024

הבנק היווני המרכזי מפרסם את הנתונים למחצית הראשונה של 2024, לפיהם התיירים הכניסו 5.5 מיליארד אירו לקופת המדינה, גידול של יותר מ-12% ביחס לתקופה המקבילה ב-2023

האי מילוס (צילום: SHUTTERSTOCK) האי מילוס (צילום: SHUTTERSTOCK)

בזמן שאצלנו נאבקים בחזרת או אי חזרת חברות התעופה הזרות, ביוון סופרים את הכסף מההכנסות מתיירות - ששוברות שיאים.

על פי נתוני הבנק המרכזי של יוון שפורסמו אתמול (21.8), במחצית הראשונה של 2024 הכניסה המדינה מתיירות 5.553 מיליארד אירו. מדובר בעלייה של 12.2% ביחס להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, אז נרשמו הכנסות של כ-5 מיליארד.

בחודש יוני 2024 בלבד הכניסה המדינה 2.861 מיליארד אירו, עלייה של 7.7% ביחס ליוני 2023, אז נרשמו הכנסות של 2.68 מיליארד. אגב, המחצית השנייה של השנה הכוללת את יולי ואוגוסט היא המחצית החזקה יותר שמכניסה פי שלושה ואף יותר מהמחצית הראשונה של השנה.

בבנק היווני מציינים את המדינות מהן נרשמו ההכנסות הגבוהות ביותר (בסדר יורד): גרמניה, לאחריה צרפת, איטליה, בריטניה, ארצות הברית ורוסיה. אגב, מספר התיירים מגרמניה ליוון עלה במחצית הראשונה של 2024 בשיעור משמעותי - 13.6%. מספר התיירים מצרפת עלה ב-5.6%.

על פי התחזיות, אחרי 2023 שהייתה שנת שיא בתיירות ובהכנסות מתיירות ביוון, 2024 תשבור אף היא את השיא הקודם. עם זאת, ולמרות שהממשלה היוונית יכולה להיות מרוצה מאוד מההכנסות מתיירות, בכמה מוקדים לרבות באיי יוון, מתוכננים מספר צעדים על מנת להגביל את מספר התיירים כדי להימנע מתיירות יתר כפי שקורה במדינות אחרות באירופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: