אא

ניצולי פסטיבל NOVA יציגו ב"ברנינג מן" בארה"ב

חלק ממיצג הנובה בלוס אנג'לס, לזכרם של נרצחי המסיבה ב-7.10, מגיע לאחד הפסטיבלים הגדולים והנחשבים בעולם. במסגרת המיצג ינגנו די ג'ייז מהנובה ואורחים שיציגו לעולם איך נראינו "רגע לפני שהמוזיקה נעצרה". בשבת ב-06:29, רגע תחילת המתקפה, יתקיים טקס לזכר הנרצחים: "האור והרוח שלהם ממשיכים לזרוח"

צילומי הדמיה: NOVA HEAVEN צילומי הדמיה: NOVA HEAVEN

מיצג הנובה 06:29 יוצג בפסטיבל ברנינג מן, אחד מהפסטיבלים הגדולים בעולם, במקביל להצגתו בלוס אנג'לס. המיצג הייעודי המכונה גם NOVA HEAVEN יציג את מה שקרה לפני האסון ואת התקווה להפוך את העולם למקום טוב יותר.

את המיצג מקימים שורדי פסטיבל הנובה יחד עם שורדי מפגש ההכנה למידברן מ-7 באוקטובר.

לדברי עומרי סאסי, מפיק וממייסדי הנובה שגם ינגן בברנינג מן: "המטרה שלנו היא להנציח את 405 האנשים שנרצחו בטבח בפסטיבל המוזיקה שלנו. דימינו אותם במיצג למלאכים. למרות שהריקוד שלהם הסתיים, האור והרוח שלהם ממשיכים לזרוח ולהעניק השראה לכולם".

בשבת בשעה 06:29 יתקיים טקס ובו ילחצו הדי ג'ייז על כפתור ה-Play עם הזריחה, כמחווה לרגע בו המוזיקה נעצרה בפסטיבל הנובה ב-7 באוקטובר.

בין המיצגים שיוצגו בברנינג מן: הסוכך (הצלייה) - מגדלור של אור ותקווה - שחזור ענק של מבנה ההצללה האייקוני של פסטיבל הנובה, המשתרע על פני כ-42.5 מטר ומתנשא לגובה של 10 מטר באוויר. הצלייה היא לב המיצג והמקום האחרון תחתיו רקדו 405 נרצחי הנובה יחד עם אלפים נוספים.

ברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVENברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVEN

מלאכים עולים לשמיים - שש ספירלות, כל אחת מייצגת קצה של מגן דוד, המחברות את אדמת המדבר לשמיים. הספירלות מקושטות ב-405 מלאכים מעץ, שכל אחד מהם נחתך בלייזר ונושא שמו של נרצח מהנובה. זאת, כסמל לנוכחות נצחית בעולם.

ברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVENברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVEN

שער הזיכרון - קשת מתכתית עצומה המשמשת כשער כניסה למיצג, ברוחב של כ-12 מטר ובגובה של כ-4 מטר, עליה חרוטות אותיות בתלת ממד המכריזות - "We Will Dance Again" האותיות מוארות וישמשו כנקודת ציון בשטח, הנראית ממרחק של מעל 150 מטר. השער מכריז שלעולם לא נפסיק לרקוד – מה שהפך למשפט המזוהה עם הנובה.

ברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVENברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVEN

Nova Heaven הוא מרחב שבו אנו מכבדים את העבר ומאמצים את העתיד. הקשר בין המיצג לברנינג מן הוא עמוק ומשמעותי. המיצג הוא מקום לזיכרון, התבוננות ושחרור רגשי. הוא לא רק מנציח את אלו שאינם איתנו, אלא גם חוגג את החיים, החוסן והקשרים החזקים והבלתי ניתנים לשבירה של הקהילה שלנו.

ברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVENברנינג מן נובה צילומי הדמיה: NOVA HEAVEN

אירוע ברנינג מן, הנערך מדי שנה במדבר הסלע השחור במדינת נוואדה בארה"ב מושך אליו 80,000 אנשים בכל שנה מרחבי העולם.

האירוע הצבעוני והייחודי מתקיים מ-25 באוגוסט עד 2 בספטמבר 2024. ברנינג מן נערך בעיר הזמנית הידועה בשם Black Rock City, בה המשתתפים יוצרים הכל, החל ממיצבי אמנות ועד להופעות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הקהילה של הברנינג מן קהילה חיה ויוצרת שמבוססת על עקרונות של חופש, שיתוף פעולה, יצירה וקיימות כאשר אחד הערכים המרכזיים הוא להותיר את המקום נקי לחלוטין בתום שמונת ימי הפסטיבל - "Leave no trace".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברנינג מןBURNING MANפסטיבלארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: