אא

34 מיליארד ליטר בשנה: אילו מדינות מייצרות הכי הרבה בירה באירופה?

מכון המחקר של האיחוד האירופי מפרסם את נתוני ייצור הבירה של היבשת. לא תתפלאו לשמוע איזו מדינה במקום הראשון, אבל מי מייצאת יותר מכולן? המספרים לא משכרים

בירה (צילום: SHUTTERSTOCK) בירה (צילום: SHUTTERSTOCK)

אירופה אוהבת לשתות בירה. זה ממש לא סוד, אבל לצד ההנאה מדובר גם בענף ייצור וייצוא משמעותי עבור מדינות היבשת. מכון המחקר של האיחוד האירופי, EUROSTAT, מפרסם מדי אוגוסט את נתוני הייצור והייצוא של המשקה האהוב.

בשנת 2023, כך על פי הנתונים הרשמיים, מדינות האיחוד האירופי ייצרו 32.5 מיליארד ליטר בירה אלכוהולית ו-1.8 מיליארד ליטר בירה עם פחות מ-0.5% אלכוהול או ללא אלכוהול בכלל. בסך הכל 34.3 מיליארד ליטרים של בירה בשנה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בהשוואה לשנת 2022, ייצור הבירה האלכוהולית באיחוד האירופי ירד ב-5% שהם 1.7 מיליארד ליטר. דווקא ייצור הבירה ללא אלכוהול עלה ב-13.5% לעומת 2022, כלומר 0.2 מיליארד ליטרים יותר.

המדינה המובילה בייצור בירה באירופה היא גרמניה שייצרה בשנה שעברה 7.2 מיליארד ליטר, שהם 22.3% מסך הייצור של האיחוד האירופי.

אחרי גרמניה נמצאת ספרד, עם 4 מיליארד ליטר שיוצרו, שהם 12.4% מסך הייצור של האיחוד האירופי, פולין עם 3.5 מיליארד ליטר (10.8%), הולנד עם 2.4 מיליארד ליטר (7.5%) ובלגיה עם 2.0 מיליארד ליטר (6.3%).

ומי המייצאת הגדולה ביותר באירופה? כמו בשנים קודמות, הולנד המשיכה להוביל כיצואנית המובילה בירה אלכוהולית. בסך הכל מדובר ב-1.8 מיליארד ליטרים של בירה אלכוהולית שיוצאו בשנת 2023, שהם 21.5% מסך יצוא הבירה של מדינות האיחוד.

אחרי הולנד - גרמניה ובלגיה. שתי המדינות מייצאות 1.4 מיליארד ליטר, לאחר מכן צ'כיה ובאופן מפתיע רק במקום החמישי נמצאת אירלנד המייצאת כמו צ'כיה כחצי מיליארד ליטר.

מבשלת בירה באירלנד (צילום: SHUTTERSTOCK)מבשלת בירה באירלנד (צילום: SHUTTERSTOCK)

יבוא: צרפת המשיכה להיות היבואנית הגדולה ביותר של בירה אלכוהולית בשנה האחרונה עם 0.9 מיליארד ליטר שיובאו, שהם 17.1% מסך היבוא של האיחוד האירופי. היבואנים הגדולים האחרים היו איטליה עם 0.7 מיליארד ליטר, ספרד, הולנד וגרמניה כל אחת עם כמעט 0.6 מיליארד ליטר. עיקר הייצוא היה לבריטניה ולארצות הברית, וכן לרוסיה, סין וקובה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בירהאירופההאיחוד האירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: