אא

אור בקצה המנהרה: אחרי 20 שנה - נקבע תאריך פתיחת המטרו של סלוניקי

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, הכריז על 30.11 כתאריך שבו לדבריו "המטרו של סלוניקי יימסר לתושבים". כל הפרטים והתחנות שישרתו את התושבים ואת התיירים

צילום: emetro.gr צילום: emetro.gr

התרגשות גדולה ביוון. אחרי כמעט 20 שנים של המתנה, דחיות וגם תגליות ארכיאולוגיות שנמצאו "על הדרך", יש תאריך לפתיחת המטרו של סלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון: 30.11.2024.

צילום: emetro.grצילום: emetro.gr

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס אמר השבוע בלשונו הציורית כי "המטרו של סלוניקי יימסר לתושבי העיר הנמל ב-30 בנובמבר".

ראש הממשלה היווני אמר בנאום שנשא באולם הקונצרטים בעיר כי "אחרי חנוכות רבות שלא היו למעשה חנוכות, מצגות ומחלוקות, אני שמח להודיע ​​שהמטרו בסלוניקי יימסר לאזרחים ב-30 בנובמבר".

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

עוד בנאומו דיבר ראש הממשלה היווני, שיעמוד לבחירות ב-2027, על תשתיות חסרות נוספות בסלוניקי בהן בית חולים חדש שיוקם לדבריו עד 2027.

נסיעה אל העבר

תוכניות רציניות ותרשימי תחנות המטרו של סלוניקי פורסמו כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת, אך העבודות החלו באופן רשמי רק בשנת 2006. המטרה הייתה להקל על עומסי התנועה ולהפחית את זיהום האוויר, כן ממש כמו בתל אביב או בירושלים.

התכנון המקורי כלל שני קווים: הקו הראשי באורך של כ-9.6 קילומטרים ו-13 תחנות (עיליות ותחתיות), והקו המזרחי עם חמש תחנות נוספות. בסופו של דבר בקו הראשון שייחנך ב-30.11 יהיו אכן 13 תחנות + תחנת דפו (תפעול) אחת.

מפת התחנות (emetro.gr)מפת התחנות (emetro.gr)

במהלך העבודות להקמת המטרו נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים יוצאי דופן. תחנת וניזלו, (Venizelos) לדוגמה, היא אחת המרכזיות במטרו, ואחת המשמעותיות ביותר מבחינת הממצאים ההיסטוריים. במהלך העבודות להקמת התחנה נחשף רחוב רומי עתיק, שהוא אחד הגילויים הארכיאולוגיים החשובים ביותר בעיר. רחוב זה, ששירת את תושבי סלוניקי לפני כ-2,000 שנה, נותר במצב שמור באופן יוצא דופן.

וזה לא הכל. במהלך חפירות המטרו, נחשפו כ-300,000 ממצאים ארכיאולוגיים, המהווים תיעוד עשיר להיסטוריה של סלוניקי. בין הממצאים הבולטים ניתן לציין מטבעות, תכשיטים, כלים ביתיים ופריטי אמנות שונים. רבים מהממצאים מוצגים כיום במוזיאון המטרו החדש של סלוניקי, שנבנה במיוחד כדי להציג את המורשת ההיסטורית שנחשפה במהלך הפרויקט.

הגילויים הארכיאולוגיים המשמעותיים השפיעו על קצב התקדמות הפרויקט. כל תחנה דרשה מחקר מעמיק ושימור של הממצאים, מה שגרם לעיכובים בלוח הזמנים המקורי. עם זאת, העירייה וממשלת יוון שיתפו פעולה עם ארכיאולוגים ומומחים לשימור על מנת להבטיח שהממצאים יישמרו בצורה הטובה ביותר - מקרה דומה לזה של נמל התעופה החדש בהרקליון שמתעכב בשל הממצאים במקום.

לאחר השלמת הקו הראשון של המטרו בסלוניקי, מתוכננים קווים נוספים שיחברו את פרברי העיר והיישובים הסמוכים, מה שאמור להביא לשיפור באיכות החיים באזור כולו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סלוניקימטרורכבת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: