אא

תקלה במנועים של 15 ממטוסי Cathay Pacific; צי ה-A350 קורקע

דרמה בחברת התעופה מהונג קונג: אחרי תקלה שנתגלתה במנוע של מטוס החברה, כלל המטוסים מהדגם המוביל בצי קורקעו ונשלחו לבדיקות - שגם מביאות לביטולי טיסות. קתאי פסיפיק לפספורטניוז: "נדרשה החלפת רכיבים במנועים של 15 מטוסים, הבדיקות יימשכו עד שבת"

מטוס ה-A350-1000 של קתאי פסיפיק (צילום: CATHAY PACIFIC) מטוס ה-A350-1000 של קתאי פסיפיק (צילום: CATHAY PACIFIC)

האם נמנע אסון תעופתי בשל תקלה טכנית חמורה? אתמול (2.9) נתגלתה תקלה חמורה באחד ממטוסי ה-AIRBUS A350, מטוס הדגל של חברת התעופה מהונג קונג, קתאי פסיפיק. מדובר במנוע של היצרנית רולס רויס.

בתשובה לפניית פספורטניוז בנושא, חברת התעופה מעדכנת כי בסך הכל נמצאו 15 מטוסים שמנועיהם נזקקו להחלפת רכיבים. "פעילות התחזוקה בצי ה-A350 מתקדמת היטב", נאמר. "צוות ההנדסה בדק ביסודיות את הצי המבצעי תוך 24 שעות. בסך הכל, שלושה מהמטוסים כבר עברו את התיקון בהצלחה, יתר המטוסים ימשיכו להיות מקורקעים עד תיקונם וקבלת אישור מחודש לפעילותם. אנו מצפים שכל המטוסים שנזקקו לתיקון יחזרו לפעול עד שבת, 7 בספטמבר".

צילום: CATHAY PACIFICצילום: CATHAY PACIFIC

הבדיקות החלו אתמול, כאמור, לאחר שזוהה כשל באחד ממנועי מטוס ה-A350, מטוס הדגל של החברה. "הבאנו מיד את הנושא לידיעת יצרני המטוסים והמנועים וכן לידיעת הרגולטורים", אמרו והוסיפו כי "כאמצעי זהירות, החלה מיד בדיקה כלל-צי של מטוס ה-A350 שלנו".

בעקבות ההשבתה: מספר ביטולי טיסות

בחברה מעדכנים עוד כי השבתת צי ה-A350 מביא לשינויים בפעילות החברה, שכזכור לא טסה לישראל מאז פרוץ המלחמה. היום (3.9) לא צפויים ביטולים אך מחר - 4.9 קיים צפי לביטול של עשר טיסות לטווח קצר. הטיסות לטווח ארוך לא יושפעו. פרטים על ביטולים נוספים יימסרו לנוסעים.

בחברת התעופה מהונג קונג פועלים בשגרה בסך הכל 48 מטוסים ממשפחת ה-A350 של איירבוס. 30 מטוסים מדגם A350-900 ועוד 18 מטוסים מדגם A350-1000.

מקתאי פסיפיק נמסר עוד: "בטיחות הלקוחות שלנו והצוותים שלנו מנחה כל החלטה שאנו מקבלים. אנו מתנצלים מעומק לבנו על אי הנוחות שנגרמה ומעריכים את הסבלנות וההבנה של לקוחותינו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קתאי פסיפיקחברות תעופהתקלה במנוערולס רויס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: