אא

שבדיה מבטלת את מס התעופה וביאט״א מברכים: ״מיסוי על נוסעים אינו יעיל״

״המס, שגובה כיום שבדיה על נוסעים מהווה נטל על התחרותיות הכלכלית של המדינה, ללא השפעה סביבתית חיובית״, מציינים ביאט״א ומוסיפים ואומרים על ההחלטה: "אלו חדשות מצוינות, שמכירות בעובדה שמיסוי על נוסעים בטיסות אינו יעיל מבחינה כלכלית ואינו יעיל מבחינה סביבתית״

שטוקהולם: צילום: Shutterstock שטוקהולם: צילום: Shutterstock

יאט״א ארגון התחבורה האווירית הבינלאומי מפרסם היום (רביעי) הודעת ברכה לאחר הודעת ממשלת שבדיה כי החליטה לבטל את מס התעופה במדינה, החל מה-1 ביולי 2025.

״המס, שגובה כיום שבדיה על נוסעים כ-7 אירו לנוסע בהתאם ליעד, מהווה נטל על התחרותיות הכלכלית של המדינה, ללא השפעה סביבתית חיובית״, מציינים ביאט״א ומוסיפים ואומרים על ההחלטה: "אנו מברכים את ממשלת שבדיה על ביטול מס התעופה. אלו חדשות מצוינות, שמכירות בעובדה שמיסוי על נוסעים בטיסות אינו יעיל מבחינה כלכלית ואינו יעיל מבחינה סביבתית. קישוריות אווירית טובה יותר מגבירה את יכולת הייצור של המשק, ומובילה להכנסות גדולות יותר ממיסים בטווח הארוך. התאוששות התעופה של שוודיה שלאחר הקורונה פיגרה במיוחד לעומת שכנותיה, יצרה בעיה שהחמירה עם המס תעופה שהוטל. מספר הנתיבים עדיין לא התאושש לרמות של 2019 עד סוף שנת 2023 והסרת המס הזה מראה שממשלת שבדיה רצינית לגבי החזרת האפשרות לטיסות לכל אזרחיה ברחבי המדינה, ותיתן תוצאה חיובית. מדובר באיתות כלכלי למשקיעים", אמר רפאל שוורצמן, סגן נשיא אזורי של IATA לאירופה.

הסרת המס גם מאשרת כי מיסוי תעופה אינו פתרון לאתגר הקיימות של הנסיעות האוויריות. ההכנסות מהמס לא נוצלו להשקעה בפתרונות סביבתיים חיוניים כמו דלק תעופה בר קיימא. ושימוש במיסוי ככלי לצמצום הביקוש הוא שיטה לא יעילה.

"התעופה חייבת להגיע לאפס CO2 נטו עד 2050. זה לא נתון למשא ומתן. אבל זה לא יושג על ידי הטלת מיסים על נוסעים במטוסים. הפתרון הוא השקעה בדלק תעופה בר קיימא ובטכנולוגיות אחרות. שוודיה נמצאת בעמדה מצוינת להפוך את עצמה למובילה בתחומים אלה, עם תעשיית התעופה המקומית הגאה שלה והמשאבים השופעים שלה ליצירת SAF. אנו מצפים לעבוד עם ממשלת שבדיה ותעשיית האנרגיה כדי לסייע במיקוד האספקה ​​של זה", אמר שוורצמן.

ממשלת שבדיה הייתה חד משמעית במתן נימוקיה לביטול. אנדראס קרלסון, שר התשתיות והשיכון אמר כי ההחלטה "תאפשר השקעות בתעופה השבדית ותהפוך את המדינה לתחרותית יותר ותבטיח) נגישות טובה בכל המדינה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יאט"אIATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: