אא

מבחן דרכים לרכב 6-7 המושבים החשמלי הראשון של קונצרן קיה: EV9 GT-Line

רכב 6-7 המקומות החשמלי היוקרתי הראשון של המותג נחת בישראל השנה, והפיל לסתות בגזרת המחיר. לקחנו אותו למבחן בגרסת ההנעה הכפולה עם 6 המושבים - האם הוא עמד בציפיות?

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקו קיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

מבחן דרכים לרכב 6-7 המושבים החשמלי הראשון של קונצרן קיה-יונדאי שהגיע לישראל.

קיה EV9 הושקה בשנת 2023, והגיעה לארץ השנה בשתי גרסאות – גרסה אחת עם 7 מושבים והנעה אחורית, וגרסה אחת עם 6 מושבים והנעה כפולה. אני לקחתי אותה למבחן בגרסת ה-GT-Line הבכירה, לה שישה מושבים.

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

נתחיל בקצת רקע על הרכב: ה-EV9 מבוססת על פלטפורמת E-GMP של קונצרן יונדאי-קיה, שמיועדת לרכבים חשמליים בגדלים שונים. בין הדגמים האחרים שחולקים עמה פלטפורמה תמצאו את קיה EV6, יונדאי איוניק 5 וג'נסיס GV60.

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

העיצוב החיצוני

כאמור, קיה EV9 היא החשמלית הכי גדולה של המותג שהגיעה לישראל עד היום, ואורכה קצת יותר מ-5 מטרים. יש לה עיצוב חיצוני קשוח ומגניב, שמתחדד נוכח הצבע השחור של רכב המבחן. ברמת הגימור הזו היא מגיעה עם חישוקי ענק בגודל 21 אינץ', ידיות שנשלפות אוטומטית בעת פתיחת הרכב, חלונות אחוריים כהים, מראות צד גדולות, ופנסי מטריקס LED קדמיים בעיצוב ממש מרשים.

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

הצצה פנימה

מבפנים הרכב מעוצב היטב, מרווח בטירוף ואינטואיטיבי לשימוש. הוא כולל מסך פנורמי ארוך שמתחלק ל-3 מסכים שונים: צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' עבור לוח השעונים הדיגיטלי ומערכת המולטימדיה, וביניהם מסך בגודל 5.3 אינץ' שמיועד להגדרות בקרת אקלים. המסכים טובים בפני עצמם, אבל ברכב ברמת מחיר כזו הייתי רוצה מסך מולטימדיה קצת גדול יותר. המערכת כמובן כוללת קישוריות אלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, ובנוסף תמצאו ברמת הגימור הזו גם מערכת סאונד משודרגת של MERIDIAN המשמיעה סאונד באיכות נהדרת.

שורת המושבים הראשונה של קיה EV9. צילום: אירה מקיינקושורת המושבים הראשונה של קיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

ניכר שהמעצבים שמו דגש על חוויית המשתמש בדגם, וזה מתבטא בשלל דרכים. ראשית, הוא כולל פיצ'רים שנועדו להפוך את הנסיעה ברכב לקלה יותר. דוגמה מצוינת לכך היא חיישן זיהוי טביעת האצבע, שמאפשר הגדרה של 2 נהגים שונים (בנוסף למצב "אורח"), באופן ששומר את כל ההגדרות המועדפות על אותם נהגים - וגם מחבר את הטלפון הנייד הנכון לרכב בעת כניסתם. דוגמה נוספת היא העובדה שכל 4 המושבים בשתי השורות האחוריות ניתנים לקיפול חשמלי - גם ממושב הנהג וגם מכפתורים שונים שמפוזרים ברכבי הרכב. בנוסף תקבלו גם פינוקים כמו עיסוי במושב הנהג, וחימום וקירור מושבים בשורה הראשונה והשנייה.

שורת המושבים השנייה של קיה EV9. צילום: אירה מקיינקושורת המושבים השנייה של קיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

בנוסף, קיה EV9 כוללת פיצ'רים כמו כניסה ללא מפתח; תצוגה עילית (HUD); הגה מעוצב היטב עם שלל כפתורים ומנופים; סאנרוף לנהג וגג זכוכית פנורמי לנוסעים מאחור; תאורת אווירה שניתנת להתאמה אישית; שולחן נשלף קטן לנוסעים בשורת המושבים השנייה; ועוד.

שורת המושבים השלישית של קיה EV9. צילום: אירה מקיינקושורת המושבים השלישית של קיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

המנוע וחוויית הנהיגה

אני לקחתי למבחן את קיה EV9 בגרסת ה-GT-Line, לה הנעה כפולה. לגרסה זו הספק משולב של 384 כ"ס, והיא מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות. למרות גודלו של הרכב, והעובדה שמדובר ברכב שמיועד להסעת 6-7 נוסעים, הוא משייט בכביש בצורה ממש נעימה - והמנוע שלו חזק וזריז.

בדגם יש חלוקה לשני סוגי מצבי נהיגה - מצבי נהיגה "רגילים" ומצבי נהיגה "בשטח". הם נשלטים דרך שני כפתורים שממוקמים על גבי ההגה, שזה נוח מאוד, וזה גם המיקום של מנופי השליטה ברגנרציה בדגם. המצבים הרגילים כוללים 4 מצבי נהיגה שונים: חסכוני, ספורטיבי, נורמלי, ומצב מותאם אישית שנקרא My Drive. המצבים המיוחדים כוללים מצב שלג, חול ובוץ.

קיה EV9 בגרסת GT-LINE. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9 בגרסת GT-LINE. צילום: אירה מקיינקו

הסוללה וקצב הטעינה

ומה לגבי הסוללה? גודלה הוא 99.8 קוט"ש, ויש לה טווח נסיעה מירבי מוצהר של 563 ק"מ בגרסה זו. במסגרת המבחן שלי, אני נסעתי למרחק של 440 ק"מ בין טעינות. המבחן התבצע בימים חמים במיוחד בהם המיזוג פעל ללא הפסקה, במצבי נהיגה משתנים ועם כמות נוסעים משתנה, ולא השתדלתי לחסוך בחשמל באופן מיוחד. היות ומדובר ברכב ענק שמיועד למשפחה עם 4-5 ילדים, הטווח הגיוני מאוד ומתאים לאופי השימוש העיקרי - הסעת הילדים למסגרות בקרבת הבית, וחופשות מרוחקות מהבית מספר פעמים בשנה. ואסייג זאת כהרגלי: הטווח של הרכב מושפע לחלוטין מאופי הנהיגה שלכם, ואם תנהגו באופן רגוע בכל מצבי החיסכון באנרגיה - תצליחו להשיג טווחים קרובים הרבה יותר לטווח המוצהר.

הדגם ניתן לטעינה ביתית בקצב מקסימלי של 11 קילוואט, ולטעינה מהירה בקצב מירבי של 350 קילוואט. בתנאים האידאליים, בעמדה מהירה שתומכת ב-50 קילוואט תוכלו להטעין את הרכב מ-10-80% תוך 83 דקות, ואם תשתמשו בעמדה שתומכת ב-350 קילוואט, הטעינה שלכם תארוך רק 24 דקות.

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

בטיחות

קיה EV9 זכתה לציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP. הרכב מצויד במערכות בטיחות וסיוע לנהיגה רבות, שעובדות מצוין. ביניהן תמצאו מצלמות 360° וחיישנים היקפיים (כולל בצדדים!), בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית (שנשלטת בנוחות דרך כפתורים על גלגל ההגה), התרעה בעת פתיחת דלתות, תצוגת מצלמות ה"שטח המת" בלוח השעונים (שזה יישום נהדר לפונקציה הזו, שקיים בעוד דגמים של הקונצרן), ועוד.

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

מחיר קיה EV9

מחיר הדגם מתחיל מ-429,000 ש"ח עבור גרסת ההנעה האחורית המכונה Premium. עבור גרסת ההנעה הכפולה שבחנתי, שנקראת GT-Line, תשלמו 489,000 ש"ח. כרגיל, המחירים הינם לפני אגרת רישוי או תוספת על צבעים מיוחדים.

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

ביקורת רכב קיה EV9: כמה מילים לסיכום

הביקורת הראשונה שעולה לגבי הדגם היא מחירו. ונכון, זה הדגם הראשון של קיה שעולה כמעט חצי מיליון ש"ח. זה ממש לא מחיר לכל כיס, אבל אני יודעת שיש ישראלים שיכולים ורוצים להשקיע סכום כזה, ואף מעבר, עבור רכב חשמלי עם 6 או 7 מקומות.

עבור העלות הזו אתם מקבלים רכב מרשים מאוד, שעומד בהבטחה שלו. הוא מרווח מאוד, קל לתפעול, חזק, מעוצב יפה, ומתאים מאוד למשפחות שרוצות לשמור על הסביבה ולנסוע בכיף, נוחות וסטייל.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

קיה EV9. צילום: אירה מקיינקוקיה EV9. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכביםרכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: