אא

״תשמור על ביצועים תפעוליים טובים של בתי המלון ופרופיל פיננסי בולט לחיוב״

כלכלני מידרוג השאירו את האג"ח של ישרוטל באופק דירוג יציב וכותבים על רשת המלונות הישראלית: "מיצוב בולט בשוק המלונאות בישראל עם נוכחות דומיננטיות במרכזי התיירות במדינה וניסיון מלונאי רב שנים״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

כלכני חברת מידרוג השאירו לרשת מלונות ישרוטל דירוג יציב לאג"ח של החברה, זאת לנוכח הערכת הכלכלנים כי: "החברה תשמור על ביצועים תפעוליים טובים של בתי המלון ופרופיל פיננסי בולט לחיוב לרמת הדירוג".

הכלכלנים מציינים לגבי ישרוטל: "מיצוב בולט בשוק המלונאות בישראל עם נוכחות דומיננטיות במרכזי התיירות במדינה וניסיון מלונאי רב שנים. לחברה 23 בתי מלון בישראל הכוללים 4,861 חדרי מלון, המהווים כ- 9% מסך חדרי המלון בארץ. בתי המלון של החברה פונים בעיקר לתיירות פנים בישראל במספר קטגוריות הפונות לסוגים שונים של קהלים וחופשות. שיעור התפוסה הממוצע במלונות החברה עמד על כ- 80% במחצית הראשונה של 2024 בהשוואה לכ-70% במחצית המקבילה אשתקד טרום המלחמה. בשנת 2023 עמד שיעור התפוסה הממוצע על 74% בהשוואה לכ-70% בשנת 2022 ובהשוואה לכ-75% בשנת 2019 טרום הקורונה".

עוד מוסיפים במידרוג: "לחברה ריכוז בפעילותה באילת, המהווה כ- 49% מסך חדרי המלון של החברה. ריכוזיות זו נמצאת בתהליך צמצום בשנים האחרונות הודות לרכישה ופיתוח של בתי מלון חדשים ביתר אזורי הארץ, תהליך שצפוי להימשך גם בשנים הקרובות. בנוסף להמשך תהליך הפיתוח בארץ, בסוף שנת 2023 החברה התקשרה בהסכם לרכישת 4 בתי מלון ביוון, ושני בתי מלון ברומא, בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של החברה וגיוון מקורות הכנסה מחו"ל. התחזקות תיירות הפנים על חשבון הטיסות לחו"ל צפויה להוסיף ולתרום ליציבות בשיעורי התפוסה בהכנסות החברה. במהלך שנת 2024 צומצם בהדרגה היקף אירוח המפונים במלונות החברה ומרבית המלונות פועלים כיום בפעילות מלונאית כבשגרה על בסיס תיירות פנים בעיקר.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2024 הסכמו בכ- 841 מ' שקל לעומת כ- 891 מ' שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-6% בין התקופות שנובעת מקיטון בתיירות נכנסת בעקבות המלחמה. בשנת 2023 הסתכמו הכנסות החברה בכ- 1.8 מיליארד שקל בהשוואה לכ- 1.9 מיליארד שקל בשנת 2022.

עפ"י תרחיש הבסיס של מידרוג, הכנסות החברה צפויות לעמוד בטווח 1.7-1.8 מיליארד שקל לשנה בשנים ,2024-2025 היקף הולם לרמת הדירוג".

עוד מוסיפים בהקשר לכך במידרוג: "יחד עם זאת, לאור מצב המלחמה בישראל ואי ודאות לגבי התפתחותה ומשכה, מידרוג מביאה בחשבון תרחיש שלילי בו התרחבות המלחמה והימשכותה עלולות להשפיע לשלילה על הפעילות העסקית בענף תיירות הפנים ובחברה בפרט יחד עם מינוף נמוך ורווחיות הולמת תורמים ליחסי כיסוי מהירים יחסית ויציבים.

הון עצמי למאזן של החברה עמד על כ-53% ליום,30.06.2024 יחס בולט לטובה לרמת הדירוג. לאורך השנים מציגה החברה עלייה ביחס הון למאזן, לאור השיפור ברווחיות, צמיחה מתונה יחסית בהיקף הנכסים לצד חלוקת דיבידנדים מתונה. המינוף הנמוך הינו פועל יוצא של מדיניות פיננסית שמרנית המתבטאת גם בניהול הנזילות, במדיניות החלוקה ובהתרחבות העסקית המדודה.

בהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג, החברה צפויה לעמוד על הון עצמי למאזן בטווח 53%-57% לאור המשך רווח שוטף, חלוקת דיבידנדים בהיקף דומה לעבר והשקעות הוניות בהיקף גבוה מבעבר, בין היתר לאור רכישה משמעותית של מלון ברומא שהשלימה החברה לאחרונה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות ישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: