אא

גידול של 10.5% באתונה, 13.4% ברודוס: יוון מסכמת קיץ מטורף - לקראת שנת שיא

2024 תהיה שנת שיא נוספת בתיירות ליוון, זו כבר כמעט עובדה, עם זינוק מרשים ביותר בתיירות לאיים. בינתיים בנמלי התעופה מסכמים יולי-אוגוסט מרשימים ביותר

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

יוון מסכמת את חודשי הקיץ העמוסים, יולי ואוגוסט. למרות שהתיירות לאתונה נמשכת ביתר שאת גם בספטמבר, נמלי התעופה מפרסמים את נתוני יולי ואוגוסט המלמדים על מספרים מרשימים ביותר של תיירים שפקדו את המדינה.

נמל התעופה של אתונה, הגדול והמרכזי בנמלי יוון, טיפל בחודש אוגוסט 2024 ב-3.64 מליון נוסעים בטיסות יוצאות ונכנסות, גידול של 10.5% לעומת אוגוסט 2023, אז טופלו 3.29 מיליון נוסעים.

בהפרדה לטיסות בינלאומיות ולטיסות פנים, מדובר בגידול של 12.1% לעומת אוגוסט 2023. טיסות פנים - גידול של 6.8% לעומת אוגוסט 2023.

נמל התעופה של אתונה (צילום: SHUTTERSTOCK)נמל התעופה של אתונה (צילום: SHUTTERSTOCK)

מתחילת השנה עברו בנמל התעופה של אתונה 21.2 מיליון נוסעים, לעומת 18.6 מיליון בתקופה המקבילה (ינואר-אוגוסט) אשתקד, גידול של 13.9%. בהפרדה לטיסות בינלאומיות מדובר בגידול של 16.6% מתחילת השנה לעומת השנה שעברה. טיסות פנים - גידול של 7.8% מינואר ועד אוגוסט, בהשוואה לשנה שעברה.

איי יוון: המספרים המטורפים של רודוס

גם באיי יוון נרשם קיץ שובר שיאים במספר הנוסעים. באוגוסט בלבד עברו בנמל התעופה של רודוס 1.26 מיליון נוסעים בטיסות פנים ובטיסות בינלאומיות. בשילוב יולי, אז עברו 1.14 מיליון נוסעים, מסכמים את יולי-אוגוסט בנמל התעופה של רודוס עם תנועה של 2.4 מיליון נוסעים.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

מתחילת השנה עברו ברודוס בלבד 4.88 מיליון נוסעים בטיסות פנים ובטיסות בינלאומיות, גידול של 13.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2023, אז עברו בנמל התעופה של רודוס 4.3 מיליון נוסעים.

גידול מרשים אפשר למצוא גם בנמל התעופה של חאניה בכרתים, בו עברו מתחילת השנה 2.8 מיליון נוסעים לעומת 2.59 בתקופה המקבילה ב-2023, עלייה של 8%.

כפי שסיפרנו בחודש שעבר, אחד ה"כוכבים" הגדולים של השנה ביוון הוא האי לסבוס. לנמל התעופה של מיטליני שנמצא על האי, הגיעו מתחילת השנה 396 אלף נוסעים, לעומת 344 אלף בתקופה המקבילה בשנה שעברה, גידול של 15%. אבל הסיפור הגדול הוא הטיסות הבינלאומיות ללסבוס, שם חל גידול של 45.9% מתחילת השנה - מ-92 אלף נוסעים ל-135 אלף.

2024 צפויה להסתיים כשנת שיא נוספת בתיירות ליוון וכנגזרת מכך כשנת שיא בהכנסות מתיירות. למרות שבימים אלה מתחילים לעסוק במדינה בהגבלת מספרי תיירים באזורים שונים ובהטלת מיסי תיירים חדשים, נראה כי במדינה מעוניינים מאוד להגדיל עוד יותר את מספר התיירים השנתי שעמד בשנה שעברה על כ-32 מיליון בסך הכל, וצפוי "לגרד" בשנים הקרובות את ה-40 מיליון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: