אא

מכה קלה בענף? בעקבות האירועים בלבנון: בכירי התעופה והתיירות בישראל מעריכים לאן פנינו

כמה ימים וחזרנו? עצירת טיסות לפרק זמן ממושך? ואיך יגיב הנוסע הישראלי? בכירי ענף התעופה והתיירות בישראל מתייחסים לאירועים הביטחוניים האחרונים ומנסים להעריך לאן אנחנו הולכים מכאן

נמל התעופה בן גוריון. צילום: Shutterstock נמל התעופה בן גוריון. צילום: Shutterstock

זו כבר הפעם הרביעית בה מתבצעים שינויים בפעילות חברות התעופה הזרות מאז תחילת המלחמה. כמובן שהיו שינויים עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, אך גם מאז היו כמה נקודות כמו מתקפת הכטב"מים האיראנית באפריל שהביאה לשינויים בפעילות התעופתית לישראל וממנה.

רק לאחרונה התרחש אירוע נוסף חיסול איסמעיל הנייה בלבנון, מה שגם גרם להעלאת המתיחות והחשש מפני תגובה איראנית או לבנונית שהביא לשינויים בפעילות החברות הזרות.

כעת, אנחנו נמצאים בפני אירוע שעלול להתגלגל לביטולים נוספים ומשמעותיים של החברות הזרות, בשל מה שעלול להפוך להסלמה והתדרדרות נוספת במצב הביטחוני באזור. על כן, ביקשנו מבכירי ענף התעופה והתיירות בישראל להתייחס למצב ולהעריך - לאן אנחנו הולכים.

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל, אומר כי "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו חווים סיטואציה שכזו במהלך המלחמה, שכבר מתממשת שנה שלמה שבה חברות התעופה הזרות משנות או משעות את הפעילות לישראל".

באשר למערכת השיקולים של החברות הזרות, זוסמן מציין: "אני חושב שכפי שכבר ברור לכל, תעופה בינלאומית זקוקה לוודאות ולשקט תפעולי, ולדאבוני זה דבר שמדינת ישראל איננה יכולה לספק בשלב זה של המערכה. הייתי אומר שצריך לקחת בחשבון ששינויים וביטולים מהירים כמו שראינו אתמול בלילה, בקרב חברות התעופה, ימשיכו כל עוד מצב המלחמה בכל הגזרות ימשיך להיות בלתי יציב. ביטחון הנוסעים, הצוות והמטוס הוא השיקול העליון של חברת התעופה".

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

טלי נוי, סמנכ"לית מכירות ושיווק באיסתא, מציינת כי: "בהתאם למצב הביטחוני בצפון, אנו רואים כי נכון לעכשיו לא חלה ירידה משמעותית ברכישות של חבילות תיירות ישראלית יוצאת לחגים. יחד עם זאת יש ירידה טבעית בהזמנות של הרגע האחרון בשל ביטולי הטיסות של קבוצת לופטהנזה ואייר פראנס".

לקראת חגי תשרי, אומרת נוי כי "בעיקר בחג סוכות, היעדים המבוקשים בקרב הישראלים כוללים את אתונה, פאפוס, טביליסי ובטומי, לצד עלייה בביקוש לטיולים בצפון איטליה. על אף המתח בגבול הצפוני, הביקוש ליעדים אלו נותר גבוה, וניתן למצוא דילים משתלמים לחג. נראה כי הישראלים ממשיכים לתכנן את חופשותיהם בחו"ל כרגיל, תוך מעקב אחרי המצב הביטחוני בישראל".

טלי נוי, סמנכ״לית שיווק ומכירות איסתא. צילום: יח״צטלי נוי, סמנכ״לית שיווק ומכירות איסתא. צילום: יח״צ

עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אומר כי "ההיסטוריה שלנו מעידה על כך, שברגעי משבר, חברות תעופה זרות נמנעות מלהגיע לארץ. הן אינן מרגישות מחוייבות לצרכן הישראלי. מאתמול להיום אנו שומעים על עוד ועוד חברות זרות שמבטלות את הגעתן לכאן ומשאירות את הנוסעים ללא מענה. כמו בכל האירועים האחרונים, גם הפעם החברות הישראליות נעמדות לצד הנוסעים. בין אם זה היה ב-7 באוקטובר או באירועי אוגוסט האחרון, שבו רוב החברות הזרות ביטלו את טיסותיהן.

ברלוביץ׳ מוסיף: ״המשכנו להפעיל טיסות תחת אתגרים רבים, מתוך הבנה עמוקה לחשיבות הצורך של הישראלים לצאת להתאוורר, או לחזור הביתה. אנו מבינים את החששות שעולים בתקופה זו ויודעים כי הנוסעים הישראלים זקוקים לביטחון ולוודאות. אנחנו עושים הכל, על מנת להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. אנו נערכים להגביר את לוח הטיסות ככל שיידרש".

עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע. צילום: שי יחזקאלעוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע. צילום: שי יחזקאל

הילה הרמולין-רונן, סמנכ"לית ישראייר ממשיכה את הדברים ואומרת כי "כחברה ישראלית, ישראייר ממשיכה לפעול כרגיל ולהטיס את הנוסעים היוצאים מהארץ והחוזרים אליה".

הילה הרמולין רונן, סמנכ״לית שיווק ומכירות ישראייר. צילום: סיוון פרגהילה הרמולין רונן, סמנכ״לית שיווק ומכירות ישראייר. צילום: סיוון פרג

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף מציין כי "למרות חוסר הוודאות בענף התעופה בשנה האחרונה אנחנו רואים שהישראלים לא מוותרים על החופשה השנתית שלהם. החששות לא מונעים מהם להזמין טיסה, אך חשוב לדעת לעשות זאת בדרך הנכונה. הדרך הכי בטוחה להזמין חופשה לחו"ל בימים אלה היא דרך חבילת נופש שכוללת טיסה, מלון והעברות. החבילות שלנו מקנות החזר על כל מרכיבי ההזמנה במקרה של ביטול החופשה. לכן במיוחד בתקופות אלה חשוב להדגיש את היתרון של החבילות, שמאפשרות הזמנת חופשה בראש שקט. אני יכול לומר שכל סוכני הנסיעות שקנו דרכינו חבילות נופש בשנה האחרונה והלקוחות שלהם לא טסו בעקבות ביטול טיסה קיבלו זיכוי מלא על כספם".

עוד אומר כהן-מגורי כי "בהתייחס לאירועי אמש, חשוב לומר שלוח הטיסות שלנו ממשיך לעבוד כרגיל בשלב זה. אנחנו ממשיכים להפעיל באמצעות קורנדון יורופ שלא הפסיקה לטוס לרגע בכל השנה האחרונה את הטיסות שלנו לרודוס, כריתים, קפריסין ומונטנגרו. כמו כן, מטוסים זרים שאנו חוכרים ממשיכים לעבוד ולפעול בכל שאר היעדים שלנו".

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף. צילום: יח״צאורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף. צילום: יח״צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלחמהחברות תעופהביטול טיסות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: