אא

"שרת התחבורה, הפעילי את כל המנופים הדיפלומטיים נגד החלטת התעופה האירופית"

התאחדות סוכני הנסיעות פונה במכתב חירום לשרת התחבורה מירי רגב: "החלטת האיחוד האירופי קיצונית ואינה תואמת את המציאות, רוב הנוסעים ייתקעו בחו"ל והנזק יהיה עצום בכל המישורים. יש לערוך הסברה משמעותית למול החברות הזרות"

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

התאחדות משרדי הנסיעות והעומד בראשה, קובי קרני, פנו במכתב מיוחד לשרת התחבורה, מירי רגב, בעקבות המלצת רשות התעופה האירופית שלא לטוס מעל שטח ישראל. וזו לשון המכתב:

אתמול, יום שבת 28.9, האיחוד האירופי פרסם המלצה רשמית שלא לטוס בשמי לבנון וישראל עד 31 באוקטובר. ההמלצה מתייחסת לטיסות שינחתו, ימריאו או יעברו באזור. מדובר בהמלצה חריגה וקיצונית שהביאה לגל גדול של ביטולי טיסות של חברות תעופה רבות, לצד הביטולים שכבר נקבעו עוד לפני פרסום המלצת האיחוד. למעשה, נכון לעתה, רוב הטיסות של חברות התעופה הזרות לישראל וממנה מבוטלות.

המלצת האיחוד האירופאי הינה בעלת השפעה דרמטית מרחיקת לכת על ענף הנסיעות בישראל. לא עברה יממה מההחלטה וכבר נגרם נזק עצום לצרכן הישראלי, למשרדי הנסיעות ולכלכלת ישראל.

מדובר בהחלטה תקדימית, אשר משמעותה מצור תעופתי על ישראל; אלפי ישראלים כבר תקועים בחו"ל או נאלצים להישאר בארץ ועוד עשרות אלפים עלולים להיתקע בארץ או בחו"ל ללא אפשרות לצאת או לחזור.

זאת ועוד, המלצת האיחוד האירופאי עתידה להיות תקפה לכל חגי תשרי הידועה כשיא עונת הנסיעות והתיירות. בתקופה זאת היו צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון מעל מיליון נוסעים. אולם, בעקבות גל הביטולים, כאמור לעיל, רוב הנוסעים עתיד להיתקע בחו"ל או בארץ ועל כן הנזק הצפוי להיגרם בתקופה הנוכחית עלול להיות עצום בכל המישורים אשר על כן, נודה להתערבותך כך שמשרד התחבורה יפעל באופן מידי ליישום צעדים שיכולים לצמצם את הנזק, במטרה להבטיח את החופש התעופתי של מדינת ישראל.

בין היתר, על משרד התחבורה להפעיל את כל המנופים הדיפלומטיים האפשריים לביטול או ריכוך ההמלצה מול מדינות ידידותיות לישראל ולערוך הסברה משמעותית למול חברות התעופה הזרות: יש להסביר בכל אמצעי שההחלטה אינה תואמת את המציאות - הלחימה מלבנון לא השתנתה משמעותית בימים האחרונים , נתב"ג מוגן בכל האמצעים ואינו בסכנה. כמו כן, יש להבטיח ערבויות, לשקול סובסידיה פר נוסע שינחת בנתב"ג ואף להשתתף בפרמיית הביטוח לישראל במידה והתייקרה בעקבות האירועים האחרונים.

בנוסף, מומלץ לשקול קידום שדה התעופה רמון כשדה אלטרנטיבי לטיסות בינלאומיות
באופן מיידי. זהו שדה שנבנה כחלופה לנתב"ג וערוך לקבלת טיסות מאירופה כבר מעכשיו. נודה להתערבותך המיידית.

על המכתב חתום יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, קובי קרני. העתקים נשלחו גם לשר התיירות חיים כץ, שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ ישראל כץ.

קובי קרני (צילום: התאחדות משרדי הנסיעות)קובי קרני (צילום: התאחדות משרדי הנסיעות)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ביטולי טיסותהאיחוד האירופיהאיחוד האירופי לבטיחות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: