אא

לבקשת ישראל: EASA תדון מחדש בהמלצתה לא לטוס לישראל

רשות התעופה האזרחית קיימה שיחות מקצועיות גם עם האיחוד האירופי, אליהם נשלח חומר נוסף על מנת שידונו מחדש בהחלטה שגרמה כמעט לכל החברות הזרות להפסיק לטוס לארץ

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

רשות התעופה האזרחית בראשות שמואל זכאי עובדת סביב השעון כדי לנסות לשנות את החלטת רשות התעופה האירופית שלא לטוס במרחב האווירי של ישראל עד לסוף אוקטובר 2024.

אתמול (א', 30.9) לאורך היום התנהלו שיחות מקצועיות עם EASA וגם עם האיחוד האירופי. לגורמים הרשמיים הועבר כל החומר שביקשו על מנת לדון שוב בהחלטה. כדי לשנות את ההחלטה נדרשת הסכמה של כל מדינות האיחוד.

גורמים בתעופה העריכו כי הדבר ייקח עוד בין יומיים לשלושה עד לקבלת ההחלטה בעניין. יצוין כי מדובר באירוע מורכב מאוד, כאשר לכל התפתחות באזור השפעה גדולה על קבלת ההחלטות - ולכן הדבר תלוי גם בהתרחשויות היומיים הקרובים.

בכל יום: עוד 15 אלף ישראלים נתקעים בחו"ל

ההחלטה הדרמטית של רשות התעופה האירופית גרמה לכך שעשרות חברות תעופה אירופיות הפסיקו לטוס לארץ באופן מיידי. הדבר גרם לכך שעשרות אלפי ישראלים נשארו תקועים בחו"ל ללא יכולת לחזור לישראל ערב החג או לטוס מישראל.

החברות הישראליות לא מצליחות להוסיף מספיק טיסות (צילום: פספורטניוז)החברות הישראליות לא מצליחות להוסיף מספיק טיסות (צילום: פספורטניוז)

גורמים תעופתיים מעריכים כי כל יום מתווספים עוד כ-15 אלף ישראלים שלא מוצאים דרך חזרה לארץ, בזמן שטיסות אל על, ישראייר וארקיע מלאות עד אפס מקום בגלל ערב ראש השנה. החברות מוסיפות טיסות חילוץ בודדות, אך ביחס לצורך - לא מדובר בעזרה גדולה.

על כן, להחלטת כל מדינות האיחוד האירופי תהיה השפעה רבה על ההבנה לאן הולכת התעופה הבינלאומית לישראל וממנה, לפחות עד לסוף חודש אוקטובר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופיביטול טיסותראש השנה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: