אא

19 חברות נותרו לפעול בנתב״ג: בכל יום השבוע כ-15 אלף ישראלים נוספים יתקעו בחו"ל. תמונת מצב עגומה

חברות התעופה הישראליות לא עומדות בביקושים לאור ביטולי הטיסות של החברות הזרות - שללא קשר אליהם, הן מלאות עד אפס מקום. אין ציוד, כוח אדם, והביטחון לא מאפשר להוסיף טיסות ואל על לא תטוס בחג הארוך. תמונת מצב עגומה ערב ראש השנה

נתב״ג נתב״ג

תמונת המצב התעופתית ערב ראש השנה תשפ"ה. בכל יום, עוד כ-15 אלף ישראלים יהיו תקועים בחו"ל בגלל ביטול הטיסות על ידי חברות התעופה הזרות.

כך מעריכים היום בענף התעופה, בעקבות העובדה שעשרות חברות תעופה זרות הודיעו על ביטול הטיסות לישראל וממנה בעקבות המלצת רשות התעופה האירופית שלא לטוס מעל שטח ישראל.

גורמים בענף התעופה אומרים שצריך לקחת בחשבון שכ-19 חברות תעופה שנותרו לפעול בנתב"ג לא יכולות למלא את החלל של עשרות חברות אחרות שלא טסות.

חברות התעופה הישראליות, גם ככה מלאות עד אפס מקום, למעט אולי מקומות בודדים בטיסה כזו או אחרת, וכשגם אם רצו להוסיף טיסות - הן לא יכולות. לחברות גם אין ציוד, כוח אדם, ולפי גורמים בחברות התעופה הביטחון לא מאפשר להוסיף טיסות לפי רצונן.

אל על. לא תטוס מהחג עד מוצ"ש (צילום: shutterstock)אל על. לא תטוס מהחג עד מוצ"ש (צילום: shutterstock)

גם עניין הביטחון הלא פתור עולה שוב, והחברות שוב ושוב מעלות טענות. זה עניין שהמדינה הייתה חייבת למצוא לו פתרון ולהיערך לכך.

על כן המצב הוא שגם אם רוצים לבוא לקראת אותם עשרות אלפי ישראלים שתקועים בחו"ל, העניין ייקח כמה ימים טובים, עד שיצליחו להתגבר על כך.

נקודה נוספת היא שחברת אל על לא טסה בחג ובשבת, מה שייצור עוד ואקום של מספר ימים. למעשה, מכניסת החג ביום רביעי ועד מוצאי שבת אל על לא תטוס, ועם החברות הזרות אמורים היו לטוס בימים האלה עשרות אלפי ישראלים. על כן המספר הגדול של הישראלים שהולכים להישאר בחו"ל עוד לא מעט ימים מעבר למה שתכננו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: