אא

יום בעלי החיים הבינלאומי: הכירו את כלבי אבטחת התעופה של ארה"ב

הם חלק בלתי נפרד ממערך אבטחת נמלי התעופה של לאס וגאס, ויכולים להיראות לפעמים גם מאיימים, אבל בסופו של דבר הם כלבים חמודים. הכירו את ריזו ובומר - כלבי ה-TSA בלאס וגאס

הכלב ריזו (צילום: HARRY REID AIRPORT) הכלב ריזו (צילום: HARRY REID AIRPORT)

רשות אבטחת התחבורה האמריקאית (TSA) מתגברת בשנים האחרונות את אבטחת נמלי התעופה בארצות הברית באמצעות כלבי גישוש, המאומנים לגלות חומרי נפץ, כלי נשק וסמים. בשנים האחרונות גויסו לשירות TSA מאות כלבים הפועלים בכ-100 נמלי תעופה.

בחודש שעבר (ספטמבר 2024) הצטרפו ליחידת חומרי הנפץ בנמל התעופה של לאס וגאס חברים חדשים. לרגל יום בעלי החיים הבינלאומי המצוין היום (4.10) ברחבי העולם, בחרנו להכיר לכם כמה מהם.

הכלבה בומר (צילום: HARRY REID AIRPORT)הכלבה בומר (צילום: HARRY REID AIRPORT)

בומר היא לברדורית שחורה בת שנתיים. היא אוהבת לטייל וללמוד על הסביבה, והחטיפים האהובים עליה הם בטעם הודו וחמאת בוטנים. הפרס שלה על עבודה טובה הוא כדור טניס.

עוד חדשים ביחידה הם גם המטפל רוגליו "רוקי" מגבול והגור שלו, ריזו. הגור הוא פוינטר גרמני קצר שיער בן שנתיים בצבע חום-שוקולד, שאוהב פינוקים, צעצועים חורקים ולרדוף אחרי ציפורים. הפרס שלו על עבודה קשה הוא צעצוע מיוחד.

רוקי והכלב ריזו (צילום: HARRY REID AIRPORT)רוקי והכלב ריזו (צילום: HARRY REID AIRPORT)

הייעוד של השניים הוא בעיקר גילוי חומרי נפץ, אחד האיומים הגדולים ביותר על התעופה. שניהם הגיעו ללאס וגאס דרך תוכנית הכלבים של TSA בבסיס חיל האוויר לאקלנד בסן אנטוניו, שם עוברים המטפלים אימון אינטנסיבי כדי ליצור קשר עם שותפיהם על ארבע. הם בילו זמן אימון נוסף בהתאקלמות בסביבה החדשה בווגאס.

צוותי יחידת חומרי הנפץ מטפלים מדי שנה באלפי כלי רכב ותיקים הנותרים ללא השגחה בנמל התעופה, ומסייעים בבדיקת כבודה מיוחדת. הם עובדים במשמרות תוך הקפדה על שעות עבודה ומנוחה.

רודי והכלבה בומר (צילום: HARRY REID AIRPORT)רודי והכלבה בומר (צילום: HARRY REID AIRPORT)

ב-TSA מזכירים שמדובר בכלבי עבודה, נאסר עליהם לקיים אינטראקציה עם הנוסעים ובכלל עם בני אדם שאינם המטפלים שלהם, וכדי שיבצעו את המוטל עליהם אין ללטף אותם. אז בפעם הבאה שנאסר עליכם ללטף את הכלבים בנמלי התעופה בארצות הברית, אל תעלבו ודעו שהסיבה היא אבטחת הטיסה שלכם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כלביםלאס וגאסTsa

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: