חסכונית ונוחה: מבחן רכב לקיה נירו ההיברידית החדשה
הקרוסאובר המבוקש קיה נירו זכה למתיחת הפנים בכלל גרסאותיו, כולל קיה נירו ההיברידית. עכשיו כשהיא בישראל, בואו נראה איך היא מתנהגת במבחן דרכים
מאז שהגיעה לארץ בשנת 2016, קיה נירו הפכה לאחד מהקרוסאוברים הפופולאריים ביותר בישראל.
השנה נחתה אצלנו הגרסה המעודכנת של הנירו ההיברידית, לאחר שבשנה שעברה קיבלנו בזרועות פתוחות את שתי האחיות שלה - קיה נירו החשמלית וקיה נירו פלאג אין המעודכנות. היא מגיעה בשתי רמות גימור, שנקראות LX ו-EX, ואני לקחתי אותה ברמת הגימור הבכירה EX.
העיצוב החיצוני
הנירו ההיברידית המעודכנת זוכה למתיחת פנים משמעותית, בהתאם לקו העיצובי העדכני של המותג. אני מאוד אוהבת את הכיוון אליו לקחו את הדגם, עם פנסי הלד הקדמיים המיוחדים, העיצוב הדומיננטי (בעיקר בקדמת הרכב), מראות הצד הגדולות והמסוגננות, ואפילו התאורה שנדלקת בתוך הידיות כשאתם משחררים את הנעילה של הנירו.
הצצה פנימה
מבפנים, הרכב נוח ומרווח מאוד. הוא כולל הגה מעוצב עם שלל כפתורי קיצור דרך, מערכת מולטימדיה (בגודל 10.25 אינץ') עם קישוריות קלה ל-Apple Car Play ו-Android Auto, ולוח שעונים דיגיטלי ומפורט (בגודל 4.2 אינץ'). תחת מסך המולטימדיה תמצאו פאנל כפתורי מגע מתחלף - שניתן לשלוט דרכו גם במיזוג וגם בשמע.
בנוסף, קיה נירו ההיברידית החדשה כוללת פיצ'רים כמו כניסה והתנעה ללא מפתח; מראה מרכזית מתכהה (ברמת הגימור הזו); בקרת אקלים מפוצלת שמקררת ביעילות ובמהירות; כפתור להתנעת חירום בעת פריקת המצבר (שמטעין אותו ישירות מהסוללה ההיברידית, בדיוק כמו שראינו ביונדאי אלנטרה); ועוד. יש לה נפח תא מטען שנפתח ידנית, בנפח 425 ליטר (או 1,419 ליטר בעת קיפול המושבים האחוריים) - בו יש הרבה שטח אחסון וסף העמסה יחסית גבוה.
המנוע וחוויית הנהיגה
לדגם יש מנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי הקטן אשר משמש את המערכת ההיברידית הוא מאפשר הספק משולב של 141 כ"ס. הדגם מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 11.3 שניות.
חשוב לזכור שלא מדובר ברכב שנועד לאפשר ביצועים ספורטיביים, אלא ברכב שמטרתו העיקרית היא לחסוך בדלק - והוא עושה זאת מצוין. צריכת הדלק המוצהרת שלו היא 22.7 ק"מ לליטר, ובמסגרת המבחן הגעתי ל-19 ק"מ לליטר בנסיעה שגרתית. גם כאן, ככל שתכירו את הרכב יותר ותשתדלו לנהוג בצורה חסכונית יותר (ועל מצב Eco) - כך תוכלו לקבל צריכת דלק טובה יותר ויותר.
אפילו שהרכב אינו מפגין ביצועי על, נוח מאוד לנהוג בו, והמנוע מתמודד היטב עם ממדי הרכב. אני מאוד אוהבת את תנוחת הישיבה הגבוהה ברכב, ואני רוצה לציין לטובה גם את המושבים הנוחים שלו.
בטיחות
קיה נירו ההיברידית זכתה לציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. כלל מערכות הבטיחות הרבות של הרכב מתפקדות מצוין, וכרגיל - אני מקווה שלא תצטרכו להיעזר בהן. בין מערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה תמצאו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים (שמתפקד היטב, כולל תמרורי אין כניסה), התרעת נגד שכחת ילדים. ברמת הגימור הבכירה EX מתווספות גם מערכות לסיוע למניעת התנגשות בשטח המת ועקב תנועה חוצה מאחור.
מחיר קיה נירו היברידית
מחירה ההתחלתי של קיה נירו ההיברידית המעודכנת, ברמת הגימור LX, הוא 176,900 ש"ח. מחיר רכב המבחן (EX), מתחיל מ-178,990 ש"ח. המחירים הם כמובן לפני אגרת רישוי ותוספות עבור צבעים מיוחדים.
ביקורת רכב קיה נירו היברידית: כמה מילים לסיכום
גם לפני שלקחתי את הנירו ההיברידית העדכנית למבחן הייתה לי פינה חמה בלב לדגם. בחנתי בעבר את כלל הגרסאות האחרות של הנירו, ולכולן מאפיין משותף של נוחות נסיעה גבוהה. גם הנירו ההיברידית העדכנית לא אכזבה, ונראה כי השדרוגים שבוצעו ברכב תורמים לחוויית הנסיעה בכלל ההיבטים - העיצוב, הביצועים, והנוחות הכללית בחלל הנהג/ת והנוסעים.
כמובן, יש את הפרמטר של המחיר, שעלה לעומת הדגם היוצא, אבל אני מאמינה שלקוחות רבים יישארו נאמנים לו.
למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז