אא

"זכותה של ישראל לחיות בביטחון, שנפגע לפני שנה": הודעת התמיכה של ראש ממשלת יוון לציון 7.10

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, פתח את הודעת העדכון השבועית שלו לציבור בפסקת תמיכה בלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה: "מאות אזרחים נפגעו במתקפה המתועבת"

ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

תמיכה מראש ממשלת המדינה הידידותית לישראל, ביום הציון למתקפת 7.10. ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, פרסם אמש (ראשון) את הפוסט השבועי בו הוא מעדכן את הציבור בפעילותו ובפעילות ממשלתו. הפוסט הארוך עוסק בנושאי פנים רבים, אך ראש הממשלה היווני בחר לפתוח אותו בדברי תמיכה בישראל, בעקבות הפיגוע ביפו בו נרצח גם אזרח יווני, ולקראת יום הציון ל-7 באוקטובר.

"השבוע חלה הסלמה חמורה במזרח התיכון ועלייה באיומים על היציבות והביטחון האזוריים", כתב ראש הממשלה היווני. "המצב בלבנון הידרדר משמעותית, בעוד שראינו מתקפה גדולה של איראן נגד ישראל, מתקפה שיוון מגנה אותה בצורה החריפה ביותר. אנו תומכים בעם ישראל ובזכותו לחיות בביטחון, שנפגע באכזריות בדיוק לפני שנה, במתקפה המתועבת של חמאס נגד מאות אזרחים ישראלים. לטרור נגד אזרחים, בשבוע שעבר ביפו, נפל גם קורבן, סטודנט יווני בן 26, תושב ירושלים. אני שוב מביע את תנחומי למשפחתו".

ראש הממשלה מיצוטאקיס חזר על קריאתו לרגיעה במזרח התיכון ואמר כי "יחד עם זאת, אנו נשארים בכוננות מוגברת בכל הרמות ומבטיחים את הוצאתם של אזרחים (יוונים וקפריסאים) המעוניינים בכך מלבנון. כבר הוצאנו 22 יוונים ו-38 קפריסאים מביירות עם מטוסי C-130 של חיל האוויר שלנו".

מטוסים צבאיים אמריקאים בנמל התעופה של חאניה (צילום: פספורטניוז)מטוסים צבאיים אמריקאים בנמל התעופה של חאניה (צילום: פספורטניוז)

מיצוטאקיס ציין עוד כי הוא קיים דיון עם נציגים אמריקאים במהלך ביקורו בכרתים. "הייתה לי ההזדמנות לדון בתפקידה של יוון כשותפה אמינה ובעלת ברית וכעמוד תווך של יציבות וביטחון באזור הרחב עם הסנטורים הרפובליקנים שפגשתי אתמול בחאניה. יחסי יוון-אמריקה נותרו מצוינים עם נקודת מבט משותפת החוצה מפלגות".

כאמור, ראש הממשלה היווני המשיך את עדכונו לציבור במדינתו בנושאי פנים אחרים, אך בחר לפתוח את דבריו בציטוטים אלה שהבאנו מתוכם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןראש ממשלת יוון7 באוקטובר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: