אא

שירים, תפילות, דמעות ותקווה: כך ציינו שנה ל-7 באוקטובר בכרתים

הקהילות היהודיות ביוון ציינו בטקסים בבתי הכנסת את יום השנה לאסון 7 באוקטובר. גם בבית הכנסת הקטן וההיסטורי של חאניה "עץ החיים" התקיים טקס מרגש

בית הכנסת עץ החיים חאניה בית הכנסת עץ החיים חאניה

קולה של המתנדבת בבית הכנסת "עץ החיים" בחאניה, פילח את האוויר בשירת "שיר למעלות", סמוך לשעה 7:10 אתמול בערב. עין לא נותרה יבשה. הקהילה היהודית הקטנטנה, תושבים יהודים בריטיים ואמריקאים המתגוררים באי וגם מספר תיירים ישראלים ששמעו במקרה על האירוע, התקבצו אתמול (7.10) לטקס צנוע ומרגש לזכר הנופלים ובתקווה לשובם של החטופים.

בית הכנסת של חאניה, בין הערים המתויירות בכרתים ובכלל ביוון, נמצא מרחק צעדים בודדים מהלב השוקק של הנמל הוונציאני המפורסם, והפער בין מה שהתרחש בין קירות בית הכנסת לבין הרחוב שעדיין שוקק תיירים, מסעדות, ברים, מועדונים וחנויות רבות, היה בלתי נתפס.

הטקס שהנחה רב בית הכנסת ניקולאס הוקדש כפי שאמרנו בפתח הדברים לשירים, וגם לתפילות ולתקווה לעתיד טוב יותר, ולשנה טובה יותר, כאשר בין לבין גם לדמעות ולשתיקה ניתן מקום שהיה הכרחי ביום הכל כך קשה אתמול.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

במהלך הטקס הוקראו באנגלית ובעברית קטעים מ"על השחיטה" שכתב חיים נחמן ביאליק, הוקראה תפילת קדיש לזכר הנרצחים והקהל כולו שר "עושה שלום במרומיו".

גם זמן רב לאחר הטקס עוד התייחדו המגיעים והמארגנים עם זכר הנרצחים ב-7 באוקטובר, ישבו ושוחחו בחצר בית הכנסת העתיק.

כמו בחאניה, גם בנקודות רבות אחרות ברחבי העולם נערכו אמש טקסי זיכרון לנרצחי 7 באוקטובר. ביוון התבקשו כלל הקהילות לקיים טקסים בבתי הכנסת. עצרות רבות משתתפים התקיימו גם כן מניו יורק ועד אוסטרליה, דרך פריז, לונדון, רומא ומקומות נוספים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בית כנסתחאניהכרתים7 באוקטובר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: