אא

מתחילת השנה: מה קרה למחירי הביטוח לרכב? סיכום הרבעון השלישי

מחירי פוליסות ביטוח הרכב עלו ברבעון השלישי של שנת 2024 ב-1.5%, אך עלייה זו במחירי הפוליסות תואמת את עליית מדד המחירים לצרכן ומשקפת דווקא עצירה מסויימת בעליות המחירים בשוק הביטוח. מדובר בעלייה שנתית של 11% במחירי הפוליסות ביחס לאותה תקופה אשתקד

רגיעה בעלייה במחירי הביטוח לרכב. צילום: שאטרסטוק רגיעה בעלייה במחירי הביטוח לרכב. צילום: שאטרסטוק

האם נעצרה עליית מחירי הביטוח לרכב?

על פי נתוני חברת Wobi לרכישה והשוואה בין מוצרי ביטוח, מחירי הפוליסות לרכב עלו ברבעון השלישי של שנת 2024 ב-1.5%, אך באופן התואם את מדד המחירים לצרכן.

מתחילת שנת 2024 עלו מחירי הביטוח ב-9% - אך העלייה הריאלית, אשר מתחשבת בעליית מדד המחירים לצרכן, עומדת בפועל על 5%.

בהשוואה לשנת 2023, מחירי פוליסות ביטוח הרכב עלו ב-11%. מדובר בעלייה שבהתאמה לעליית מדד המחירים לצרכן עומדת בפועל על 7%, דבר המצביע על מגמת עלייה מתמשכת במחירי פוליסות הביטוח בשנתיים וחצי האחרונות.

העלייה ברבעון השלישי מיוחסת כאמור לעלייה במדד המחירים, אך גם לצמיחה בכמות גניבות הרכב. בהשוואה לרבעון הראשון של השנה חלה עלייה של 7% בגניבות רכבים ברבעון השני של השנה, כאשר גידול זה משלים עלייה דרמטית של 47% מאז פרוץ המלחמה בדיוק לפני שנה. יחד עם זאת, בהשוואה לרבעון השני ב-2023 ניתן לראות דווקא ירידה של 21% בגניבות, אשר נובעת בעיקר מהשפעות המלחמה.

ומה לגבי הפערים בין הפוליסות השונות? הפערים בין חברות הביטוח עדיין גבוהים, ונעים בטווח של 510 ש"ח בין המקום הראשון לשני ו-4,082 ש"ח בין המקום הראשון לאחרון.

בחלוקה לדגמים, ניתן לראות שעלות ביטוח יונדאי איוניק ההיברידית עלתה ב-22%, סיאט ארונה ב-17%, ופיג'ו 208 ב-16%. ישנם דגמים בהם נרשמה דווקא ירידה, דוגמת הונדה ג'אז - שעלות הביטוח שלה ירדה ב-11%.

נתון מעניין אחרון הוא שכמות פוליסות הביטוח שנדרשו במיגון ירד מ-20% ל-17% מהפוליסות. חשוב לציין, כי כאשר בודקים הצעות מחיר מומלץ לבדוק את נושא המיגון, שיכול להגיע למאות ואף אלפי שקלים רבים.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: