תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

״פרופיל עסקי חזק בענף המלונאות באירופה ובישראל והמשך שיפור בביצועים התפעוליים בזכות מגמה חיובית"

כלכלני מידרוג מעניקים אופק יציב לאג"ח של פתאל החזקות: "היקף פעילות משמעותי עם פריסה רחבה על מספר מותגים מלונאים בניהול עצמי ממצבים את פתאל החזקות בין החברות המובילות באזורי פעילותה העיקריים"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

כלכלני חברת מידרוג מעניקים לאג"ח של פתאל החזקות אופיק יציב כאשר הם עורכים ניתוח מעמיק למצבה של חברת המלונאות בבעלות דוד פתאל.

"פרופיל עסקי חזק בענף המלונאות באירופה ובישראל והמשך שיפור בביצועים התפעוליים בזכות מגמה חיובית בביקוש לשירותי תיירות באירופה וצמיחה בנכסי החברה. מספר המלונות הפעילים של החברה עמד על 235 ליום 30.06.2024, לעומת 216 לסוף שנת 2022.

היקף הכנסות החברה בארבעת הרבעונים שעד 30.06.2024 הסתכם בכ-7.6 מיליארד שקל לעומת, כ-7.3 מיליארד שקל בשנת 2023 וכ-5.4 מיליארד שקל בשנת 2019. שיעור התפוסה הממוצע עלה ל- 75.7% בשנת 2023 בהשוואה ל- 69.1% בשנת 2022 ול- 78.9% בשנת 2019.

הגידול בהכנסות בשנת 2023 נבע מגידול החדרים הפעילים, מעלייה בתעריף הלינה הממוצע בשיעור של כ- 12% ביחס לשנת 2022, בין השאר ברקע האינפלציה באזורי הפעילות ומגידול בשיעורי התפוסה עם סיום מגיפת הקורונה וכן מהתחזקות האירו. פיזור מלונות החברה בכל רחבי אירופה בערים חזקות ומרכזיות תוך ביזור ההכנסות משליך לחיוב על הפרופיל העסקי של החברה. כמו כן, החברה ממשיכה לבסס את מעמדה באירופה בעיקר באמצעות חיזוק המותג "לאונרדו" ומותגים נוספים וממצבת עצמה כאחת מחברות המלונאות המובילות במגוון מדינות הפעילות".

עוד מוסיפים כלכלני מידרוג כי: "בישראל, לחברה מיצוב מוביל ובולט בשוק המלונאות. מידרוג מעריכה כי קצב הצמיחה בתעריף הלינה יאט בשנה הקרובה ושיעורי התפוסה יישארו יציבים. עפ"י תרחיש הבסיס של מידרוג, הכנסות החברה צפויות לעמוד בטווח 7.8-8.2 מיליארד שקל לשנה בשנים2024-2025 היקף בולט לחיוב לרמת הדירוג.

הגידול בהיקף הפעילות ובהכנסות לצד התייעלות בצד ההוצאות, הובילו לשיפור ברווחיות התפעולית בשנים 2023-2024 ובהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג, החברה צפויה לעמוד באחוז רווחיות של 16%-19% שבולט לחיוב לרמת הדירוג ההתאוששות ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה הובילה לגידול בביקושים לשירותי פנאי ונופש בשנים 2022-2024 אשר גולם בגידול בתעריפי הלינות ובשיעורי התפוסה. באירופה פעילות החברה מתמקדת במדינות יציבות, ובעיקר גרמניה, אנגליה, הולנד, סקוטלנד וספרד, ומאופיינת בתפוסות בינוניות עד גבוהות לאורך זמן ותנודתיות מעטה. בישראל, האחראית לכ-25% מהכנסות החברה ולשיעור נמוך מכך מרווחיה. החברה מתמודדת בשנה האחרונה עם אי ודאות ומורכבות גבוהות כתוצאה מהמלחמה. עם פרוץ המלחמה, נשענה החברה בעיקר על אירוח מפונים, ובחודשים האחרונים, בעיקר על תיירות פנים, כאשר התיירות הנכנסת הצטמצמה משמעותית ואינה צפויה לחזור להיקפה הנורמלי בשנה הקרובה.

מידרוג הביאה בחשבון כי מצב המלחמה עלול להוביל לתנודתיות בהכנסות וברווח של החברה בישראל ולכך השפעה מוגבלת על פרופיל הסיכון של החברה בשל הפיזור הרחב בהכנסותיה. תיאבון עסקי גבוה מתבטא בהשקעות נרחבות ברכישה והשכרה של מלונות שלווה בגידול בחוב הפיננסי. עם מודל עסקי של הפעלת בתי מלון תחת מותגים עצמיים, אסטרטגיית הצמיחה של החברה מבוססת על איתור הזדמנויות לרכישה, השכרה והקמה של בתי מלון בעיקר באירופה ובישראל.

החל משנת 2022 פועלת החברה להרחבת פעילותה באמצעות הקמת שותפויות לרכישת בתי מלון, בהן עומד חלקה על 26%-31% והיא אחראית לתפעול בתי המלון בשותפות. החל משנת 2022 ועד יוני 2024 הסתכם היקף ההשקעות ההוניות של החברה ברכישה ופיתוח של בתי מלון, לרבות השקעותיה בשותפויות, בכ-2.8 מיליארד שקל, שמומנו ברובם באמצעות נטילת חוב פיננסי, לצד התזרים הפנוי מפעילות שוטפת, זאת במקביל לגידול בהתחייבויות חכירה תפעולית.

להערכת מידרוג, ההתרחבות באמצעות שותפויות, יש בה למתן במידת מה את פרופיל הסיכון, אם כי מידרוג מבצעת איחוד יחסי של התזרים והחוב של השותפויות במדידת היחסים הפיננסיים של החברה".

עוד מוסיפים במידרוג כי: "בישראל, פונים מלונות החברה בעיקר לפלח תיירות הפנים המהווה כ-70% מהכנסות החברה בישראל בשנה מייצגת. פעילות החברה באירופה מתבצעת במדינות יציבות ובעלות דירוג אשראי בינלאומי גבוה, המאופיינות בתעשיית תיירות יציבה יחסית לאורך זמן ובהן בעיקר גרמניה, ספרד והולנד, וכן בריטניה ואירלנד. ענף המלונאות בו פועלת פתאל החזקות מאופיין על ידי מידרוג ברמת סיכון גבוהה יחסית, היות והביקוש לשירותי מלונאות נתון לתנודתיות הנובעת מעונתיות, ממחזוריות כלכלית ומאירועים אקסוגניים המשפיעים על התיירות הבינלאומית. ההוצאה על תיירות ובעיקר תיירות נופש נתפסת בד"כ כהוצאות פנאי ומותרות ועל כן, בעת האטה או מיתון כלכלי עולמי או מקומי, הענף עלול להיפגע באופן משמעותי. מעבר לכך, מצב ענף המלונאות קשור קשר הדוק למצב המדינה בה הוא נמצא. הרעה במצב הפוליטי והביטחוני במדינה עלולה להביא לפגיעה משמעותית בתיירות, ובפרט בתיירות הנכנסת. הענף מאופיין בחסמי כניסה בינוניים. היצע המלונות מבוזר מאוד וכולל רשתות ענק בינלאומיות לצד מלונות פרטיים ופתרונות לינה תחליפיים לבתי מלון, בדמות דירות להשכרה קצרות טווח, ועדיין קיימת חשיבות להצעת הערך של המותג המלונאי, למיקום בית המלון ולניסיון של חברת הניהול המהווה פרמטר חשוב ברווחיות הפעילות . בנוסף, זמינות קרקעות באזורי ביקוש מרכזיים מהווה חסם כניסה משמעותי בענף".

במידרוג מציינים כי: "היקף פעילות משמעותי עם פריסה רחבה ובעלות על מספר מותגים מלונאים בניהול עצמי מצבים את פתאל החזקות בין החברות המובילות באזורי פעילותה העיקריים.

עם כ-235 בתי מלון פעילים והפעלה של החברה המונים כ-52,255 חדרים על פני 3 טריטוריות עיקריות. מיצובה העסקי של פתאל החזקות מושפע לחיוב מהיקף פעילות משמעותי, המתבטא בין השאר מהכנסות של כ-7.6 מיליארד שקל בארבעה רבעונים עד 30.6.24 . המיצוב העסקי של החברה מושפע לחיוב מפריסה רחבה של הפיעלות על פני 21 מדינות ב-3 טריטוריות עיקריות: ישראל המהווה כ-26% מהכנסות החברה, מרכז אירופה ובעיקר גרמניה, ספרד והולנד מהווה כ-38% מהכנסות בתקוה האמורה ובריטניה ואירלנד המהוות כ-33% נוספים".

עוד כותבים במידרוג: "חברה מאופיינת בקצב התרחבות מהיר והדבר קיבל ביטוי בצמיחת החדרים שמפעילה החברה לאורך השנים. נכון ל-30.06.2024 מצויה פתאל נכסים בשלבי פיתוח והקמה של 61 בתי מלון לאורך מדינות הפעילות. בחציון השני של 2024, החברה צפויה לפתוח 5 מלונות חדשים, 4 מתוכם באירופה ואחד נוסף בישראל. בשנת 2025, החברה צפויה לפתוח 9 בתי מלון חדשים כאשר 4 מתוכם בישראל, 3 בגרמניה ומלון אחד בקפריסין. אסטרטגיית הצמיחה של החברה תרמה לגידול בהיקף ההכנסות ולפיזור הפעילות, אולם מהווה גורם המשפיע לשלילה על פרופיל סיכון האשראי של החברה בשל הגידול בחוב הפיננסי הכרוך בכך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות פתאל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: