אא

לאחר שנקנסה ב-4 מיליון דולר בגין אפליה לרעה: לופטהנזה מגיבה

הקנס הוא הגדול ביותר שאי פעם הוכרז על ידי משרד התחבורה האמריקאי נגד חברת תעופה בגין הפרת זכויות אזרח

לופטהנזה A321 AIRBUS. צילום: SHUTTERSTOCK לופטהנזה A321 AIRBUS. צילום: SHUTTERSTOCK

אמש (ג') משרד התחבורה האמריקאי הודיע כי קנס את לופטהנזה ב-4 מיליון דולר בגין אפליה לרעה.

בהודעה נכתב כי משרד התחבורה האמריקאי (DOT) הכריז על קנס של 4 מיליון דולר נגד לופטהנזה בגין אפליה לרעה של נוסעים יהודים שטסו מניו יורק דרך פרנקפורט לבודפשט במאי 2022.

"בהתבסס על התנהגות בלתי הולמת לכאורה של חלק מהנוסעים, לופטהנזה אסרה על 128 נוסעים יהודים - שרובם היו לבושים בנראות התואמת גברים יהודים אורתודוקסים - לעלות לטיסת ההמשך שלהם בגרמניה.

למרות שרבים מהנוסעים לא הכירו זה את זה וגם לא טסו יחד, נוסעים שהתראיינו על ידי חוקרי DOT ציינו כי לופטהנזה התייחסה לכולם כאילו היו קבוצה ומנעה מהם לעלות למטוס בשל התנהגות בלתי הולמת לכאורה של כמה מהם."

"אף אחד לא צריך להתמודד עם אפליה כשהוא נוסע, והקנס שהוכרז שולח מסר ברור לתעשיית התעופה שאנחנו מוכנים לחקור ולנקוט פעולה בכל פעם שזכויות האזרח של הנוסעים מופרות", אמר שר התחבורה האמריקאי, פיט בוטייג.

"מההתמודדות עם עיכובים ארוכים ועד להבטחת החזר הכספי של הנוסעים כראוי, המחלקה שלנו חיזקה את מאמצי האכיפה שלנו לדרוש אחריות מחברות התעופה על היחס שלהן לנוסעים, ואנו נמשיך לדחוף את התעשייה לשרת את הנוסעים בהגינות ובכבוד המגיע להם."

המחלקה קיבלה למעלה מ-40 תלונות במאי 2022 על אפליה מנוסעים יהודים שהיה ברשותם כרטיס טיסה מנמל התעופה ג'ון פ. קנדי ​​בניו יורק (JFK), עם עצירה בפרנקפורט בדרך לבודפשט..

החקירה של DOT על התלונות הגיעה למסקנה שלופטהנזה אסרה על 128 נוסעים יהודים להשלים את נסיעתם לבודפשט בהתבסס על התנהגות בלתי הולמת לכאורה של חלק או כמה נוסעים בטיסה הראשונה. במהלך הטיסה הראשונה, הקפטן התריע בפני מחלקת האבטחה של לופטהנזה על כך שחלק מהנוסעים לא ממלאים אחר הוראות הצוות וממשיכים לטיסה נוספת לבודפשט, למרות שלאחר מכן לופטהנזה לא הצליחה לזהות אף נוסע אחד שלא פעל לפי הוראות אנשי הצוות.

ההודעה למחלקת האבטחה של לופטהנזה הביאה להשהיה של למעלה מ-100 נוסעים שיעדם הסופי היה בודפשט, מה שמנע מהנוסעים לעלות לטיסה המתוכננת הבאה שלהם בפרנקפורט. כל הנוסעים שהחזיקו בכרטיסם היו יהודים.

הקנס שהכריז משרד התחבורה האמריקאי הוא הגדול ביותר שהכריז המשרד אי פעם נגד חברת תעופה בגין הפרת זכויות אזרח.

תגובת לופטהנזה: "המשימה ארוכת השנים של קבוצת לופטהנזה היא חיבור בין אנשים, כלכלות ותרבויות. כקבוצת תעופה גלובלית, הגיוון בעובדים ובנוסעים שלנו הוא אחד מחוזקותינו הגדולים ביותר.

לופטהנזה היא תאגיד ותיק ומוערך, שממלא תפקיד משמעותי בקידום החברה כולה למכילה יותר.

בעקבות האירוע בארה"ב ממאי 2022, הנסוב סביב לקוחותינו היהודים, לופטהנזה שיתפה פעולה באופן מלא עם משרד התחבורה האמריקאי לאורך כל תהליך הבדיקה. כחלק מהמאמצים הרבים שהפעלנו בעקבות האירוע, נוצר שיתוף פעולה מתמשך עם הוועד היהודי האמריקני (AJC), ארגון מוביל דרך, מוערך ומוכר בעולם. יחד, יצרנו תוכנית הדרכה ראשונה מסוגה בתעשיית התעופה, שמיועדת למנהלים והעובדים שלנו, להתמודדות עם אנטישמיות ואפליה.

לופטהנזה מחויבת להיות שגרירה של רצון טוב, סובלנות, גיוון והכלה. כחברת התעופה הראשונה שאימצה את הגדרת האנטישמיות של כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה (IHRA), לופטהנזה תמשיך לטפח שיח מעמיק עם קהילות וארגונים יהודיים ברחבי העולם. לצד זאת, נמשיך להעניק שירות מצוין ללקוחותינו היקרים ונישאר שותפים אמינים ברמה הגלובלית."

עוז נזכיר כי בעקבות האירוע עוד באותה שנה צויין כי לופטהנזה תפצה ב-21,000 דולר את הנוסעים היהודים שנפגעו בתקרית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: