אא

אחרי כמעט 100 שנות פעילות: תוכנית ההתחדשות הגרנדיוזית של נמל התעופה ניוארק

פיתוח כבישים, סלילת שבילי אופניים, החלפה של טרמינל מיושן ומחויבות לקיימות: בנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי הכריזו על תוכנית פיתוח גרנדיוזית לשלוש השנים הקרובות. כל הפרטים

הדמיה: Arup and S.O.M הדמיה: Arup and S.O.M

רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי הציגה את תוכנית הפיתוח החדשה של נמל התעופה ניוארק, הפועל כבר 96 שנים. בשנה שעברה, 2023, עברו בנמל התעופה 49 מיליון נוסעים.

במרכז התוכנית הגרנדיוזית: טרמינל חדש שיחליף את טרמינל B המיושן, וגם חידוש טרמינל C והגדלת טרמינל A.

בין החידושים, יועבר אזור ההמתנה למונית אל תוך נמל התעופה ומתחם ההמתנה למוניות יוגדל, כמו גם אזור העלאת והורדת הנוסעים, שנחשב פקוק מאוד. בנוסף מתוכנן פיתוח נרחב של הכבישים סביב נמל התעופה על מנת לשפר את הגישה לכלל הטרמינלים.

Arup and S.O.MArup and S.O.M

חידוש נוסף הוא גישה קלה יותר ל-AirTrain וגם שבילי אופניים והולכי רגל חדשים ייסללו כחלק מההשקעה בקיימות ובמחויבות נמל התעופה להגיע לאפס פליטות פחמן עד 2050.

"הפיכת נמל התעופה ניוארק ליברטי לחדשני ויעיל ברמה עולמית הוא יותר מסתם חלום", אמר יו"ר רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי, קווין אוטול שהוסיף כי "הודות לחזון שהוצג - הדרך למטרה הזו ברורה. יש לבחון כל חלק - מטרמינלים דרך הכבישים ועד נתיבי המוניות שימצבו את EWR כנמל תעופה חדשני ומנוע כלכלי חיוני עבור ניו ג'רזי".

Arup and S.O.MArup and S.O.M

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, אמר "שדה התעופה ניוארק ליברטי הוא שער עבור מיליוני נוסעים, קבלת הפנים הראשונה שלהם למדינתנו הגדולה. התוכנית החדשנית לא רק תשפר את השירות לנוסעים אלא גם תחזק את תפקידו של נמל התעופה כמניע כלכלי מרכזי".

התוכנית החדשה אמורה לצאת לפועל במהלך השנה הבאה, 2025, ועל פי התוכנית מדובר בפיתוח של בין שנתיים לשלוש שנים. התוכנית פותחה בשיתוף משרד העיצוב Arup ומשרד האדריכלות Skidmore, Owings & Merrill.

Arup and S.O.MArup and S.O.M

יש לציין כי בנוסף לנמל התעופה ניוארק, נמל התעופה לה גוורדיה בקווינס כבר שופץ בעלות של שמונה מיליארד דולר ונמל התעופה JFK נמצא בעיצומו של שיפוץ בעלות 19 מיליארד דולר.

Arup and S.O.MArup and S.O.M

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ניוארקניו יורקנמל תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: