תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

בילויים ליליים, ויתור על ירושה וגם קיימות: 9 הטרנדים של החופשות ל-2025

ענקית החיפוש Booking.com מפרסמת את הטרנדים ש(לדעתה) יבלטו בקבלת החלטות בכל הנוגע לחופשות שלנו בשנה הקרובה. מחופשות על חשבון ירושות דרך ספא ושופינג במקומות ייחודיים, ועד לנמלי התעופה שהופכים לחלק מהחוויה. קבלו אותם

טרנדים לחופשות של השנה הבאה (צילום: SHUTTERSTOCK) טרנדים לחופשות של השנה הבאה (צילום: SHUTTERSTOCK)

בזמן שאצלנו חברות התעופה מבטלות טיסות גם כמעט עד אמצע 2025, בעולם כבר מסתכלים אל שנת התיירות הקרובה.

פחות מחודש וחצי לפני ערב השנה האזרחית החדשה, Booking.com מפרסמת את הטרנדים שיובילו את החופשות שלנו ב-2025, כאשר המסקנה המרכזית היא שבירת מוסכמות באשר למין, גיל, אופי החופשה ומשתנים נוספים שבעבר היו מקובעים מאוד - וכעת עוברים שינויים מעניינים ביותר. את הנתונים ביססה Booking.com על מחקר שכלל 27 אלף נשאלים ב-33 מדינות ובטווח גיל רחב.

1. תיירות לילה

אחד הטרנדים המשונים במחקר מצא ש-62% מהנשאלים מחפשים בילויים ליליים ולא במהלך שעות היום.

צילום: לשכת התיירות הגרמניתצילום: לשכת התיירות הגרמנית

בתוך הממצאים הללו נכללות "חוויות צפייה בכוכבים" בהן הביעו עניין 72% מהנשאלים (כמו ליקוי חמה או מעקבים אחר קבוצות כוכבים). למה זה קורה עכשיו? בעיקר בגלל ההתחממות הגלובלית שהופכת יעדים רבים לבלתי נסבלים בשעות היום. 61% מהנשאלים השיבו כי בשנה הקרובה הם מתכוונים לצמצם את שהותם בשמש.

2. חיי נצח?

חופשות Well Being, ספא וטיפולים שונים לגוף ולנפש נמצאים גם כן גבוה ברשימת הטרנדים של 2025.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

יותר משני שלישים מהנשאלים השיבו כי הם מחפשים בחופשתם פעילויות בריאות חדשות שיוכלו לשלב בחיי היום יום שלהם. כ-58% מהמטיילים חשפו שהם מוכנים לשלם עבור חופשה שמטרתה היחידה להאריך את תוחלת חייהם ורווחתם.

3. חופשות סודיות

שני שלישים מהנשאלים (66%) השיבו כי ישתמשו בטכנולוגיה מתקדמת כדי לקבל החלטות מושכלות ולמצוא חוויות אותנטיות.

גוגל מפות. צילום: ShutterStockגוגל מפות. צילום: ShutterStock

מה שמעניין הוא שרבים מהנשאלים (47%) השיבו כי לא יתייגו מקומות "סודיים" שימצאו על מנת לא להסגיר אותם ולשמור עליהם לעצמם ולמקורביהם.

4. לשרוף את הירושה

זה כבר התחיל אחרי הקורונה ומתעצם כעת. טרנד הוויתור על הורשת הכסף לילדים ויציאה למגה-טיולים על חשבון הכספים שאמורים לשמש את הדורות הבאים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מספר כמעט מרגיז של 46% מהנשאלים אמרו כי יהיו מוכנים לוותר על כספי הירושה שלהם שאותם תכננו להוריש לילדיהם ולשרוף אותם על טיולים וחוויות בגיל מבוגר.

5. הרפתקאות או לא להיות

טרנד נוסף הוא חופשות אקסטרים דווקא למבוגרים. כמעט רבע (23%) מבני הגיל השלישי השיבו במחקר כי הם מעוניינים בחופשות גדושות אדרנלין.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

כשליש מעוניינים ברכיבה על סוסים, 19% בשייט אתגרי, 18% בטיפוס הרים ו-15% בטיפוס על קרחונים. 11% מעוניינים בצניחה חופשית ו-8% בטיפוס על הר געש.

6. חופשת בנים

אם בשנה שעברה אחד הטרנדים הבולטים היה המטיילות העצמאיות, הפעם הזרקור מופנה אל המטיילים. חופשות "לבנים בלבד" הן ממש לא מה שאולי אתם יכולים לחשוב אלא יותר מרחב בטוח לדבר על בריאות הנפש של הגברים ועל הלחצים החברתיים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מאוד מתאים אגב, לישראלים בימינו. כמעט מחצית (47%) מהנשים דווקא, אישרו שהן יעודדו את הגברים לצאת לטיולים שכאלה.

יותר מרבע מהנשאלים הגברים השיבו כי הם היו שמחים לצאת לחופשה שכזו כדי ליצור חברויות חדשות.

כל העדכונים החמים של עולם התיירות והתעופה בערוץ הווטסאפ הרשמי של PassportNews

7. התחשבות בתיירים חרדתיים

טרנד נוסף שצפוי להיכנס לחיינו בקרוב הוא זה שלוקח בחשבון את הצרכים הבלתי נראים של נוסעים חרדתיים.

איפה השקט (צילום: SHUTTERSTOCK)איפה השקט (צילום: SHUTTERSTOCK)

כמחצית מהנוסעים המודעים לחרדותיהם (49%) אמרו שחופשתם נהרסה בגלל חוויות שאינן תואמות לצרכיהם. לחלק מהצרכים הללו כבר מוצעים פתרונות בדמות חללים שקטים בנמלי תעופה ובמלונות. רבים מהנשאלים השיבו כי הם היו רוצים שגם במטוסים יוגדרו חללים שקטים, בהחלט נקודה למחשבה.

8. וינטג' זה הכי חדש שיש

כחלק מהטרנד הירוק והקיימות שנכנסת חזק מאוד לחיינו, חנויות יד שנייה וטיולים המשלבים מוצרי וינטג' צפויים לעורר עניין רב בקרב הדור הצעיר.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

31% מהנשאלים אמרו כי הם מוצאים מוצרים איכותיים יותר בחנויות וינטג' בחו"ל מאשר בבית. עבור הנשאלים נראה כי גם מדובר בדרך "להחזיר לסביבה" וליצור קשרים תרבותיים במהלך חופשתם.

9. הטיול מתחיל בנמל התעופה

הטרנד האחרון הוא אולי המוזר מבין כולם, אבל יש מי שמשקיעים הרבה מאוד מאמצים וכספים כדי שנרגיש שהחופשה שלנו מתחילה עוד לפני העלייה למטוס.

החוויה מתחילה כאן. צילום: SHUTTERSTOCKהחוויה מתחילה כאן. צילום: SHUTTERSTOCK

לא פחות מ-34% מהנשאלים אמרו כי נמלי התעופה מעניינים אותם כחלק מהטיול שלהם ו-43% מהצעירים שנשאלו השיבו כי הם יבחרו ביעד החופשה על פי נמל התעופה. נתון משונה למדי יש לומר, אך כך לפי Booking.com.

אריאן דיק, סגן נשיא Booking.com אמר כי "בשנת 2025, המטיילים ישתמשו בטיולים כדי להביא לשינוי עצמי ולשינוי במערכות היחסים שלהם ושל העולם שסביבם... וינקטו בשבירת נורמות כדי לטפח תחושת חיבור עמוקה יותר. טכנולוגיה ודמיון מתאחדים כדי ליצור טרנדים חדשים ובסופו של דבר להקל על כל אחד לעצב את החופשות שלו ב-2025 ואילך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טרנדיםbooking.com

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: