תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

״לשקול בקפידה האם לטוס לישראל עד 30 בנובמבר״: EASA מאריכה את המלצתה לחברות התעופה

לאחר שהסירה את איסור הטיסה לישראל ב-9.10, הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה מאריכה כעת את המלצתה הקוראת לחברות התעופה לשקול בקפידה כל טיסה לארץ, עד 30 בנובמבר, 2024

נתב"ג. צילום: ספיר פרץ נתב"ג. צילום: ספיר פרץ

הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה מאריכה את המלצתה לחברות התעופה לשקול בקפידה האם לטוס לישראל עד 30 בנובמבר.

נזכיר כי הסוכנות האירופית המליצה לחברות התעופה שלא לטוס לישראל בהודעה דרמטית שפורסמה ב-28 בספטמבר וזאת לטענתה בשל המצב הביטחוני בארץ.

בעקבות ההמלצה זו שלא לטוס מעל המרחב האווירי של ישראל ו מרביתת חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן לארץ. לאחר מאמצים עילאיים של רשות התעופה האזרחית בראשותו של שמואל זכאי, הסירה EASA את איסור הטיסה מעל ישראל ב-9 באוקטובר ובהודעה שפורסמה ציינה כי היא ממליצה לחברות התעופה ליישם תהליך ניטור והערכת סיכונים מחמירים עבור כל טיסה כאשר הם מתכוונים לפעול במרחב האווירי של ישראל."

על ההחלטה להסיר את ההמלצה שלא לטוס לישראל הסבירו ב-EASA כי: "רשות התעופה האזרחית של מדינת ישראל הוכיחה את יכולתה לנהל ביעילות את הסיכונים לתעופה האזרחית במרחב האווירי שלה עד היום. עם זאת, ההערכה היא שעוצמת הסכסוך הנוכחית ורמת המתיחות הגבוהה עם איראן מהווים סיכונים לתעופה האזרחית, המחייבים אמצעי הפחתה נאותים שייושמו על ידי מפעילי התעופה״ והוסיפו ואמרו כי: ״EASA תמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב, במטרה להעריך האם יש עלייה או ירידה בסיכון עבור מפעילי מטוסי האיחוד האירופי עקב התפתחות האיום והסיכון."

בהודעה המליצה הסוכנות כי: "התוצאה של תהליך הערכת הסיכונים צריכה לאפשר לקבוע באופן סביר את רמת הסיכון עבור כל טיסה וכתוצאה מכך להחלטה:
1) להמשיך בפעולות בכפוף לביצוע הקלות או אמצעי מגירה נוספים; אוֹ
2) לא לפעול במלואו או בחלקו של המרחב האווירי המושפע, בכל רמת טיסה או ברמת טיסה מסוימת."

עוד צויין כי: "הערכת הסיכונים צריכה להבטיח שטיסה לא תתחיל או תימשך כמתוכנן, אלא אם אומתה בכל האמצעים הסבירים שניתן להשתמש בבטחה במרחב האווירי עבור הטיסה המתוכננת. חברות תעופה צריכות לעקוב מקרוב אחר התפתחויות במרחב האווירי באזור ולעקוב אחר כל הפרסומים האווירונאוטיים הזמינים הנוגעים לאזור שהונפקו על ידי ישראל, לרבות מידע המשותף באמצעות הפלטפורמה האירופית לשיתוף מידע ושיתוף פעולה על אזורי עימות, לצד הנחיות מהרשויות הלאומיות שלהם."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גEASA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: