לצד ישראל: יוון וסעודיה בדרך לכבוש את הקהל ביריד התיירות מהחשובים והגדולים בעולם - WTM 2024
יריד התיירות של לונדון נפתח הבוקר וגם ישראל תציג בו עם מספר רב ומכובד של נציגים, אך מי שצפויות לגנוב את ההצגה הן יוון שתנסה למכור את עצמה כיעד לתיירות לכל השנה וסעודיה שתנסה לנתק את תדמית העבר ולהציג לעולם מה יש לה להציע גם בחורף
יריד התיירות השני בגודלו באירופה, יוצא לדרך.
יריד WTM) WORLD TRAVEL MARKET) ייפתח היום במרכז EXCEL שבלונדון. כפי שדיווחנו, למרות המלחמה ישראל תהיה בין המדינות המציגות השנה עם נציגות מרשימה של משרד התיירות, אל על ומרבית רשתות בתי המלון הגדולות בארץ.
יוון: תיירות כל השנה
לצד ישראל צפויות לבלוט במיוחד כמה מדינות ובראש ובראשונה יוון, אחת מנותנות החסות המרכזיות שתציג ביריד ביתן עצום בהובלת שרת התיירות הייווניה אולגה קפלויאני (Olga Kefalogianni) אליה יצטרפו גם שרים נוספים.
אחת המטרות המרכזיות והמוצהרות של הנציגות היוונית ביריד היא להציג את יוון ואיי יוון כיעדים תיירותיים לכל ימות השנה.
בין המציגים השונים מיוון לצד משרד התיירות היווני: האיים כרתים, רודוס, קוס, מיקונוס ואחרים; חברות התעופה היווניות אג'יאן ו-Sky Express; רשתות בתי המלון הגדולות במדינה בהן Domes, Grecotel ורבות אחרות ועוד.
סעודיה: תיירות חורף והמתחם העתידני
עוד צפויה לבלוט ב-WTM 2024 סעודיה, נותנת חסות נוספת, שתתמקד בשני מסרים מקבילים של תיירות: האחד הוא תיירות חורף בריאד עם שלל אירועים וחוויות.
כפי שניתן לראות בשנים האחרונות סעודיה צופה באופן חד ומוקפד על הנעשה באיחוד האמירויות, שם ממש כמו בסעודיה העונה התיירותית בה הטמפרטורות סבירות יותר היא עונת החורף. בין האטרקציות שיוצגו - גן החיות של ריאד, Boulevard World, תערוכות שונות, מופעי קרקס ועוד.
מוקד עניין נוסף בסעודיה שאמור למשוך את עיני העולם הוא אזור הים האדום המתפתח, לרבות AlUla, עיר תיירות העתיד.
הסעודים משקיעים בשנים האחרונות מיליארדים בחופי הים האדום במטרה ליצור את "הדובאי שלהם" כשהכל עתידני, ירוק וחדשני, במטרה להתרחק ממסורות הנפט והדת שדבקו במדינה ולהסתכל על התיירות כמנוע צמיחה חדש עבור הסעודים.