ישראייר: "מפרוץ המלחמה - יותר מ-100 תביעות נגד החברה, בסך של כ-2.2 מיליון שקל"
החברה חושפת את הנתונים במסגרת המסמך בו היא דורשת את תיקון חוק טיבי לפיצוי נוסעים. "המצב החוקי הנוכחי חושף את ישראייר להליכים משפטיים בלתי נגמרים בהיקפים לא מבוטלים, שיבושי לוח הטיסות - בשל המצב הביטחוני"
הורדתם? כל עדכונים התעופה עכשיו בערוץ הווטסאפ של Passportnews
מאז פרוץ המלחמה ב-7.10.23, הוגשו יותר מ-100 תביעות כנגד חברת ישראייר על קבלת פיצוי בסך כולל של כ-2.2 מיליון שקל.
החברה חושפת את הנתון במסגרת נייר העמדה שלה לפני פנייתה לבג"צ בעניין השינוי שהיא מבקשת שייעשה בחוק טיבי לפיצוי הנוסעים.
החברה מציינת כי התביעות הוגשו "מכוח החוק, בשל ביטול טיסה או שינוי מועדה עקב אירועי המלחמה. זאת, מעבר להוצאות הרבות הנלוות לניהול הליכים אלו, ובהן הוצאות ניהול והוצאות משפטיות, אשר מייקרות את פעילותה של ישראייר ופוגעת בציבור לקוחותיה".
עוד מוסיפה החברה: "כמובן שהתביעות האמורות מצטרפות למקרים הרבים לאורך התקופה הרלוונטית, שבמסגרתם ישראייר פיצתה את נוסעיה באופן אוטומטי בגין אותם שיבושים בלוח הטיסות, אשר מהווים לאור הוראות החוק (כפי שקיימות כיום), איחורים ו/או ביטולים המזכים את אותם נוסעים בקבלת שירותי סיוע וכן בקבלת פיצוי סטטוטורי".
בישראייר מחריפים את הטון ואומרים עוד: "המצב החוקי הנוכחי חושף את החברה להליכים משפטיים בלתי נגמרים בהיקפים לא מבוטלים, בתביעות לפיצויים, אשר בבסיסן טענות לשיבושים בלוח הטיסות, שהם תולדה של המצב הביטחוני חסר התקדים, לעיתים מכוח הנחיות מפורשות של הגורמים המוסמכים. ישראייר לא תוכל להמשיך לשבת בחיבוק ידיים נוכח הפגיעה הקשה בה ובזכיותיה".
כלפי חוק טיבי לפיצוי הנוסעים נטען כי "יישום הוראות החוק במציאות הנוכחית פוגע באופן לא חוקתי, שלא כדין, בזכיותיה של ישראייר ואף בתחרות ובציבור הנוסעים".