בדרך לשדות התעופה הבאים: סקר הגבלות בנייה בנבטים ורמת דוד
בטרם אישור הקמת שדות תעופה, יש לקיים בחינה אודות הבנייה העתידית בישובים הסמוכים למקום ההקמה. ברמת דוד התושבים מתנגדים
כל חדשות התעופה בערוץ הווטסאפ החדש של Passportnews
סקר הגבלות בנייה לקראת הקמת שדות תעופה נוספים בישראל.
בנוסף להרחבת הפעילות בנתב"ג, קיים צורך להבין את תכנוני הבנייה ביישובים הממוקמים בסמוך למיקומי שדות התעופה. על כן, סקר בנייה יתבצע בישובים השונים באזור נבטים ובאזור רמת דוד.
המטרה היא לקבל תמונה מלאה אודות הבעיות הקיימות בסביבת האזורים האמורים, לקראת ההתקדמות בתוכנית ההקמה. מדובר אמנם שלב ראשוני מאוד, אך חשוב, בהתקדמות לקראת השדות העתידיים.
שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית, אמר לא מכבר בראיון בנושא לפספורטניוז: "ב-2050 הביקוש לטוס מישראל ואליה יגיע ל-76 מיליון נוסעים. במתכונתו הנוכחית, נתב"ג בקצה גבול הקיבולת שלו, שעומדת על 30 מיליון נוסעים. גם אם נתחיל לבנות ה היום שדה חדש, זה ייקח 12-15 שנה ולכן, הדבר הראשון שצריך לעשות זה להגדיל את הקיבולת בנתב"ג ל-40 מיליון נוסעים".
באשר לשדות העתידיים אמר זכאי: "קצה גבול הקיבולת של נבטים הוא עשרה מיליון נוסעים. כשיוקם שדה בנבטים, אז מ-40 מיליון הנוסעים בנתב"ג נעלה ל-50 מיליון. אבל חסרים יהיו לנו עוד 26 מיליון נוסעים. לכן, ברמת דוד יהיה שדה בכל מקרה. היתרון ברמת דוד הוא שמטוסים יכולים להיכנס ולצאת מבלי להשפיע על התעבורה בנתב"ג, ולכן זהו העוגן".
כאמור, המטרה היא להקים שדה אחד ברמת דוד בצפון ושדה נוסף בנבטים בדרום. ברמת דוד התושבים בישובים הסובבים הביעו כבר התנגדות להקמת השדה.