מבחן רכב: סקייוול ET5 XR86 PRO – נוחה, מרווחת ומפנקת
מאז הגעת הדגם לישראל, נמכרו כ-2,500 יחידות של סקייוול ET5. גרסת הפרו מציעה טווח נסיעה מוגדל, תוספת של מערכות בטיחות, עיצוב חדש לקדמת הרכב ואת אותו האיבזור המפנק
סקייוול (Skywell) הוא מותג רכב שנוסד כחלק מקבוצת Skyworth, מהמובילות בתחום האלקטרוניקה והטכנולוגיה בסין.
החברה מתמקדת בייצור רכבים חשמליים ופתרונות תחבורה חכמים, והוקמה בשנת 2011. כיום, סקייוול פעילה בלמעלה מ-50 מדינות, עם שאיפה לייצר מיליון רכבים בשנה עד 2030 ולהתברג בין עשרת יצרני הרכב החשמליים המובילים בעולם.
בישראל, סקייוול נכנסה לשוק הרכב בשנת 2021 בעזרת קבוצת כדורי, שהשיקה לראשונה את הקרוסאובר החשמלי סקייוול ET5 בשוק המקומי. החברה משווקת בישראל מספר גרסאות שונות של הרכב, המציעות כולן רמת אבזור גבוהה ונוחות רבה.
הגרסה אותה לקחתי למבחן הפעם, לאחר שבחנתי כבר מספר גרסאות אחרות של הדגם, היא סקייוול XR86 PRO. בואו נראה כיצד היא התנהלה במבחן הדרכים.
כל חדשות התיירות, תעופה ורכב 24/7 בערוץ הוואטסאפ החדש של פספורטניוז
עיצוב חיצוני
המבט הראשון על סקייוול ET5 XR86 PRO מציג קרוסאובר מרשים וגדול. הוא מעוצב באופן מודרני ואלגנטי - ובגרסה הזו נעדרת ממנו השבכה הקדמית שראינו בדגם בעבר. פסי הכרום והחלונות המושחרים מאחור מקנים לו מראה פרימיום, בעוד חישוקי הגלגלים המוגדלים מרמזים על יכולת להתמודד עם כבישים משובשים.
עיצוב פנימי מפואר
תוך כדי ישיבה בתא הנוסעים, מתגלה תשומת הלב שהוקדשה לפרטים הקטנים. תא הנהג מרווח במיוחד, ושילוב הצבעים של רכב המבחן מלא בחן ובהדר. בעוד בגרסת ה-ET5 הראשונה שלקחתי למבחן עיטר את הדשבורד חיפוי דמוי עץ, כאן יש חיפוי דמוי "שיש" כחלחל שמשתלב נהדר עם ההגה והמושבים הלבנים.
וגם מערכת המולימדיה, בגודל 12.8 אינץ', השתדרגה, והיא גם מגיבה כעת מהר יותר וגם מציעה חיבור אלחוטי נחוץ מאוד ל-Apple Car Play ו-Android Auto. כרגיל, קצת הפריע לי שאין כפתורים פיזיים לשליטה במיזוג, אבל לפחות תוכלו להגדיר אותו על עוצמה מקסימלית באמצעות כפתור שממוקם תחת מסך המולטימדיה.
הדגם כולל מושבים קדמיים נוחים ביותר עם כוונון חשמלי, איוורור, חימום, תמיכה לגב התחתון וזיכרונות - וגם מצב "לינה" או "מדיטציה" מרגיע בו המושב נשכב לחלוטין לאחור וההדום שלו מתרומם מעלה.
בנוסף, תמצאו כאן גם תאורת אווירה בשלל שילובי גוונים, מערכת שמע מצוינת, מזגן חזק מאוד, סאנרוף נפתח לנוסעים מלפנים וגג פנורמי לנוסעים מאחור, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, ועוד.
תא המטען של הרכב מגיע עם סף העמסה גבוה ומגירה תחתונה גדולה לאחסון כבלים וערכת ניפוח. נפח תא המטען הוא 467 ליטר, או 1,141 ליטר בעת קיפול שורת המושבים האחוריים.
המנוע
הדגם מגיע עם "הספק הזהב" של הקטגוריה - 204 כ"ס. אלו מקנים לרכב יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש של 9.6 שניות. הרכב הוא רכב משפחתי ולא "רכב ביצועים", אבל הוא משייט על הכביש בנעימות משל היה ספינה בים רגוע.
הסוללה
ומה לגבי הסוללה? גודלה הוא 86 קוט"ש בגרסה זו, מה שמאפשר לה טווח נסיעה מירבי מוצהר של 489 ק"מ. במסגרת המבחן שלי, אני נסעתי למרחק של 445 ק"מ בין טעינות. כפי שאני תמיד אומרת, הטווח של הרכב יכול להשתנות בהתאם לסגנון הנהיגה – נסיעה רגועה בעיר יכולה להניב תוצאות דומות לגרסת היצרן, בעוד נהיגה בכבישים מהירים "מבזבזת" יותר חשמל בסוללה.
קצב הטעינה הביתית של הרכב הוא 11 קילוואט, והטעינה המהירה היא 75 קילוואט. טעינה מהירה בעמדה תומכת ובתנאים המתאימים תאפשר טעינה של הסוללה מ-20-70% תוך 32 דקות.
בטיחות
בגזרת הבטיחות והעזר, הרכב כולל חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס (בגרסה זו), ומערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה כגון בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית וזיהוי תמרורים.
מחיר סקייוול XR86 PRO
גרסת ה-XR86 PRO נמכרת במחיר של 209,900 ש"ח - ואילו מחירו ההתחלתי של הדגם, בגרסת ה-URBAN, הוא 194,900 ש"ח.
על הרכב תקבלו 5 שנים או עד 150,000 ק"מ אחריות יצרן. הרחבת האחריות על הסוללה ל-8 שנים או 200,000 ק"מ היא עוד יתרון עבור לקוחות פוטנציאליים - בעיקר כאשר אין הסתייגויות בשל אופן הטעינה (גם אם נעשתה בעמדות מהירות בלבד).
ביקורת רכב סקייוול XR86 PRO: מילות סיכום
סקייוול XR86 PRO מציעה טווח נסיעה מוגדל, מערכת מולטימדיה משודרגת, תוספת מערכות בטיחות ועיצוב מעודכן לחזית הרכב. היא ממוקמת בתחרות ישירה מול דגמים כמו יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל Y, ומספקת חבילת אבזור עשירה ותמורה מעולה למחיר.
בנוסף לכל הנאמר, החברה מפעילה גם מועדון לקוחות, שפעילותו הוקפאה עקב המלחמה - אך אני סבורה שתשוב בהזדמנות הראשונה.
למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז