זה משרד מפואר? חדר מלון? לא. זו המחלקה הראשונה החדשה של British Airways
חברת הדגל הבריטית חושפת את המחלקה הראשונה החדשה שתיכנס לשירות בחברה ב-2026 במטוסי ה-A380 ובהמשך ב-777X. בין החידושים: מסך 32", מיטה באורך 2 מטרים, טאבלט אלחוטי ופרטיות מקסימלית. כך זה נראה
התחרות על מחלקות היוקרה בשמיים לא עוצרת.
בריטיש איירווייס חשפה אמש (25.11) את ה-First Suite, סוויטת המחלקה הראשונה החדשה שלה, שתגיע ל-12 מטוסי החברה מדגם AIRBUS A380 בתחילת 2026 לאחר שיעברו שיפוץ מקיף.
הסוויטה החדשה כוללת מושב ברוחב של 36.5" שהופך למיטה שטוחה באורך של שני מטרים, טלוויזיית 4K בגודל 32", תאורת אווירה וקיר דקורטיבי. לכל סוויטה דלת המספקת פרטיות אך מאפשרת לנוסע לראות מה קורה מחוץ לסוויטה. אם תרצו, סוג של סוויטת מלון יוקרתית מעופפת.
הנוסעים יוכלו לעשות שימוש בתאי אחסון מרובים, כולל ארון בגדים חיצוני עם מקום לתליית חליפה בגודל מלא, אחסון נוסף מתחת למושב וארון שיכול להתאים לתיק גב.
שולחן האוכל בסוויטה בנוי בצורה כזו שהוא יכול לשמש שני נוסעים ביחד היושבים זה מול זה. השולחן יכול גם לשמש לעבודה, מה שהופך את הסוויטה למשרד מפואר של ממש.
בפן הדיגיטלי, הסוויטות כוללות שקעי USB ו-USB-C, וכן טאבלט שליטה אלחוטי.
"אנו גאים לפרוץ את גבולות הנוחות, היוקרה והמודרניות, תוך התחשבות בהעדפות ובציפיות של הלקוחות עד לפרטים הקטנים ביותר", אמר מנהל הלקוחות הראשי של בריטיש איירווייס, קאלום למינג, שהוסיף כי הסוויטה החדשה תוכננה במשך חמש שנים ועוצבה על סמך משוב של הנוסעים.
על העיצוב המחודש הופקדה סוכנות העיצוב הבריטית Tangerine, שעיצבה בעבר את מושבי ה"Club World" של החברה. המושב המותאם ייוצר על ידי Collins Aerospace.
בריטיש איירווייז לא מסרה כמה סוויטות יותקנו בכל אחד מהמטוסים אך כן הודיעה כי הן יגיעוגם למטוסים העתידיים שנמצאים בהזמנה על ידי החברה -מטוסי הבואינג 777X שעדיין לא ידוע מתי יימסרו וייכנסו לשירות.
כל חדשות התעופה 24/7 בערוץ הווטסאפ החדש של פספורטניוז
ומה עם ישראל?
נזכיר כי חברת התעופה הבריטית שעצרה את טיסותיה לישראל בשל המלחמה ומאריכה את ההשעייה מפעם לפעם בדומה למרבית החברות הזרות האחרות, לא טסה לישראל עם המטוסים בהם יוצבו המחלקות החדשות. למעשה, אף חברת תעופה מעולם לא הנחיתה בישראל מטוס מדגם AIRBUS A380.
בריטיש איירווייס, שחזרה לאחרונה לטוס בקו לונדון-גטוויק - בנגקוק, ביצעה את טיסותיה לישראל במטוסי ה-787 וה-777. אולם במהלך המלחמה עברה להשתמש במטוסים צרי גוף בקו, עד שעצרה את פעילותה.
כאשר ייכנסו לשירות מטוסי ה-777X, אולי נזכה לראות בעתיד המעט רחוק את הסוויטות המפוארות - גם בקו לישראל.