בדקנו: האם משתלם להגיע לחיפה כדי לטוס לאתונה?
זה הקו החם של חורף 2025: כדי להגיע לבירת יוון, יתמודדו העונה הזו על הכיס שלכם לפחות 7 חברות תעופה. עם מי הכי זול להגיע לאתונה, מה תעשה חזרת AEGEAN למחירים והאם שווה להגיע לחיפה כדי לתפוס טיסה עם אייר חיפה? בדקנו
בזמן שאנחנו עדיין מקוששים חברות תעופה שחוזרות לאיטן לישראל, נדמה שבתחרות על הקו לאתונה המצב שונה לחלוטין. לא פחות משבע חברות מתמודדות בחורף הזה על הכיס שלכם ועל הכרטיס שלכם לבירת יוון.
אז קודם כל: מי טס? על הקו החם מתמודדות אל על, ישראייר, ארקיע וישראייר, שלוש הישראליות הגדולות שטסות מנתב"ג, וגם בלובירד החצי-יוונית. מחר (10.12) צפויה לחזור AEGEAN היוונית להפעיל את הקו (החברה תטוס לאתונה וללרנקה).
אתמול (8.12) הודיעה אייר חיפה על תחילת הפעלת הקו לאתונה החל מ-2.1.25. חשוב לציין, אם לא ידעתם, שטיסות אייר חיפה מתבצעות במטוסי ATR קטנים יחסית, מה שמוסיף שעת טיסה לכל כיוון (בסך הכל כ-3 שעות טיסה במקום כשעתיים עם החברות האחרות).
אז מה עם המחירים? אל על עדיין פועלת במתכונת של "נעילת מחירים" לכמה יעדים קבועים במהלך המלחמה, כאשר תקרת המחירים של אל על לאתונה עומדת על 299$ לטיסת הלוך ושוב.
למרות ה"נעילה", בדקנו ומצאנו כי בחודש ינואר, החודש הקר והפחות מבוקש בשנה (למרות שאתונה היא יעד נהדר לחורף) אפשר למצוא מחירים נמוכים מאלה.
עם ארקיע בחודש ינואר הצלחנו למצוא טיסות הלוך ושוב ב-233$ ועם ישראייר ב-273$. מחיר זהה מצאנו גם לטיסות בלובירד.
ומה עושה חזרתה של אג'יאן היוונית לישראל? כאן מצאנו הפתעה. החברה מוכרת כרטיסים זולים ביחס לחברות הישראליות. מצאנו טיסת הלוך ושוב ב-220$.
טיסות אייר חיפה לאתונה נמכרות במחיר שמתחיל ב-149$ הלוך ו-199$ חזור, כלומר 348$ לטיסות הלוך ושוב מחיפה, מחיר גבוה משמעותית מיתר החברות וכאמור הטיסה גם ארוכה יותר ואורכת כשלוש שעות.
כלומר, אולי עבור החיפאים והצפוניים בכלל מדובר בבשורה, אך עבור מי שנתב"ג קרוב לו יותר, לא מדובר במציאה גדולה.