"עד סוף העשור אל על תעמוד על 60 מטוסים"
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על, התייחסה בוועידת התעופה של ישראל למלחמה: "לא היה ספר הפעלה, אין מדינה שיודעת לטוס במלחמה"
דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על, התייחסה בשיחה עם אבי בניהו למחירי הטיסות. "בקורונה אל על הפסידה מיליארד דולר. היינו משותקים לתקופה ארוכה. כמעט כולם היו בחל"ת במשך תקופה ארוכה. עד היום יש לנו מטוס 777 שמחכה לשיפוץ. בעולם, התחזיות אומרות שב-20 השנים הקרובות צריך להכפיל את צי המטוסים העולמי ולהחליף בערך 15 אלף מטוסים ישנים.
יצרניות המטוסים מספקות היום פחות מ-10% מצבר ההזמנות, הכל באיחור. המשבר הביא לעליית מחירים. אנחנו בשנת שיא של ביקושים. אנחנו בתהליך לומד. בתחילת המלחמה אפילו פרסמנו אזהרת רווח. צריך לחשוב איך מאזנים בין הבעלים והמשקיעים לבין להיות בסדר עם הציבור. יש לנו מחויבות להשאיר מושבים לרגע האחרון.
יש לנו תוכנית אסטרטגית לגדול עד סוף העשור ל-60 מטוסים. זה חלק מהגדולה להמשיך ולעשות את זה תוך כדי המלחמה. עם זאת, צריך עוד האנגרים וציוד.
קחי אותנו ללילה שבו כמויות אדירות של טילים נורו לישראל באפריל.
יש לנו 46 מטוסים. חשבנו מה עושים? אין ספר הפעלה. בחודש יוני פגשתי מנהלים של חברות תעופה רבות בכנס בדובאי. אין אחד מהם שיודע להפעיל חברת תעופה במלחמה.
בן טל גננסיה התייחסה למספר הטייסות הנשים בחברה, שעומד על 7. "זה לא מספיק ואני מקווה שיהיו יותר", אמרה.
באשר לטיסות לאוסטרליה, אמרה מנכ"לית אל על שהעניין יקרה רק כאשר יאפשרו לאל על לטוס בנתיב המקוצר, מה שתלוי בענייני הביטחון.